, 10:38 AM
Onze Oosterburen rekenen met de helft van je snelheid als veiligheidsafstand in meters. Bij 60 dus 30 meter, bij 100 dan 50 meter. Ga maar eens kijken naar de linker baan, daar redt men dat vaak niet, de 20 meter bij 100 of nog minder is geen uitzondering. Dan zit de 2e er zo bovenop. En houdt men wel die afstand, dan kruipt er 1 van de rechterbaan tussen.
Die Schoolbussen, daar doen ze in America heel moeilijk over, die mag je niet inhalen als ze zo'n stop bord uit hebben. Terwijl ze daar een infrastructuur hebben die veel ongevallen veroorzaakt. Maar we hebben hier niet voor niets schoolzones, een richting verkeer e.d. bij scholen. Gek genoeg is het daar meestal maar 2x per dag levensgevaarlijk. Namelijk als de kinderen gebracht en gehaald worden. Verder is het daar heel rustig.
Hier in de straat hadden we ook zo'n gezin waarin moeders dagelijks de VW bus opstartte om de kinderen naar school te brengen, dezelfde school waar die van mij naar toe wandelden. Zelfs toen de tweeling nog niet naar school hoefden,< 4 jaar, wandelden ze al net zo snel als zij met haar busje kon halen. En ze deed goed haar best, maar ja er was gewoon veel autoverkeer.
Die Schoolbussen, daar doen ze in America heel moeilijk over, die mag je niet inhalen als ze zo'n stop bord uit hebben. Terwijl ze daar een infrastructuur hebben die veel ongevallen veroorzaakt. Maar we hebben hier niet voor niets schoolzones, een richting verkeer e.d. bij scholen. Gek genoeg is het daar meestal maar 2x per dag levensgevaarlijk. Namelijk als de kinderen gebracht en gehaald worden. Verder is het daar heel rustig.
Hier in de straat hadden we ook zo'n gezin waarin moeders dagelijks de VW bus opstartte om de kinderen naar school te brengen, dezelfde school waar die van mij naar toe wandelden. Zelfs toen de tweeling nog niet naar school hoefden,< 4 jaar, wandelden ze al net zo snel als zij met haar busje kon halen. En ze deed goed haar best, maar ja er was gewoon veel autoverkeer.