30-Jul-2025, 09:58 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 30-Jul-2025, 11:10 AM door De tovenaar.)
Ik ben weer een tocht aan het plannen door de Alpen die we eind van de zomer hopen te gaan maken. De route start in Innsbruck, waar we met de nieuwe Öbb nightjet *) naar toe reizen. Voor het plannen van een route gebruik ik meestal de volgende apps/websites:
1) Brouter/Bikerouter.de
Hiermee worden de grove lijnen uitgezet van de tocht. Rekening wordt gehouden met campings, fietsroutes, beklimmingen en andere bezienswaardigheden.
2) Garmin Basecamp/Mapsource
Met de Openfietsmap als onderliggende kaart worden de routes gefinetuned. Bikerouter slaat soms allerlei geitenpaden in en die kan ik met deze software makkelijker traceren en corrigeren.
3) Ridewithgps.com
Handig voor streetview en voor de hoogteprofielen.
4) Climbfinder.com
Voor hoogteprofielen is climbfinder.com ook een dikke aanrader.
5) Osmand (iOS/Android app)
Als de route een beetje is uitgewerkt importeer ik alles in Osmand (iOS of Android).
Dit is dé app die ik gebruik op de fiets om de track na te fietsen.
*) Gelukkig is de ligfiets niet verboden in deze trein
1) Brouter/Bikerouter.de
Hiermee worden de grove lijnen uitgezet van de tocht. Rekening wordt gehouden met campings, fietsroutes, beklimmingen en andere bezienswaardigheden.
2) Garmin Basecamp/Mapsource
Met de Openfietsmap als onderliggende kaart worden de routes gefinetuned. Bikerouter slaat soms allerlei geitenpaden in en die kan ik met deze software makkelijker traceren en corrigeren.
3) Ridewithgps.com
Handig voor streetview en voor de hoogteprofielen.
4) Climbfinder.com
Voor hoogteprofielen is climbfinder.com ook een dikke aanrader.
5) Osmand (iOS/Android app)
Als de route een beetje is uitgewerkt importeer ik alles in Osmand (iOS of Android).
Dit is dé app die ik gebruik op de fiets om de track na te fietsen.
*) Gelukkig is de ligfiets niet verboden in deze trein