, 12:17 AM
(31-Jul-2025, 09:43 PM)365cycle schreef:(31-Jul-2025, 08:00 PM)Tijanus schreef: Waar komt die claim dan ook vandaan?
Voor zover ik weet wordt er vanuit VM (Jan/Jens) beweert dat hij aerodynamisch 'iets' beter is, meer niet.
(geinige marketingvideo)
(...)
Je zou kunnen zeggen dat hij het niet beweert... maar hij neemt wel zakelijke beslissingen op die basis, en laat de marketingmachine ook met dat gegeven draaien.
Dank, die had ik nog niet gezien.
Tsja, dat neigt inderdaad naar ietwat misleidende marketing. Zelf neemt hij ook gelijk enige afstand met "much better than I expected".
Die 15% efficiënter is al ongeloofwaardig (zoals DD in hetzelfde draadje opmerkt, groter dan het gat tussen GT en SL of Snoek-L en Snoek. Dat kan niet kloppen), het ook nog eens vertalen naar 15% sneller is een wel heel handige vergissing in eigen voordeel.
(31-Jul-2025, 09:10 PM)mvdriel schreef:(31-Jul-2025, 08:00 PM)Tijanus schreef: Eichenwind zelf stelt (inmiddels) ook dat hij alleen verschil tussen zijn MK1 en zijn Race wil meten, en zeker geen algemene uitspraken wil doen.
En zeer waarschijnlijk kan hij zelfs daar dat verschil in vermogen niet hard maken. Zijn data toont namelijk dat hij dezelfde snelheid rijdt met (vrijwel) dezelfde hartslag in beide voertuigen zowel op Aldenhoven als bij zijn test ritten. Alleen het gemeten vermogen wijkt ernstig af. Nu blijkt dat hij niet dezelfde meter gebruikt in beide fietsen, dus waarschijnlijk gaat daar iets mis.
Daar gaat het nu erg op lijken inderdaad. Al van begin af aan leek de data van de Race wel redelijk 'conform verwachting', maar die van de MK1 tamelijk verdacht.
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje'