01-Aug-2025, 07:02 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 01-Aug-2025, 07:37 PM door Coen__.
Edit Reason: [/]
)
(01-Aug-2025, 06:33 PM)365cycle schreef:(01-Aug-2025, 05:54 PM)Coen__ schreef: In mijn observatie is het type mensen wat leeft volgens het "Fuck you all!" principe zwaar oververtegenwoordigd onder rijders van dat soort auto's...Ik denk dat je twee dingen door elkaar haalt:
Mag ik dat nog wel zeggen?
Iemands kleur, afkomst, geslacht, geaardheid, scholing zegt totaal niets over wat voor karakter die persoon heeft en/of hoe (a)sociaal die persoon is.
Ik haal niks door elkaar want daar heb ik het helemaal nooit over gehad

(01-Aug-2025, 06:33 PM)365cycle schreef: Een bepaald type auto is een vrije keuze, en vaak een keuze die je maakt om bij een bepaalde groep te horen en/of past goed bij je omdat die auto het fijnst rijdt bij het rijgedrag dat bij jouw karakter past.
Juist, een asociale bak voor het asociale karakter type;
"Kan me niks schelen dat dit type achterlijk veel gevaarlijker is voor de tegenpartij bij aanrijdingen"
"Kan me niks schelen dat dit ding 50% meer verbruikt"
"Kan we niks schelen dat hij niet in het parkeervak past, ik parkeer toch op het fietspad"
"Ik rij bij de rotondes gewoon door; de fietsers stoppen uiteindelijk toch wel"
Niet iedereen natuurlijk... maar bij dit type auto wel *ietwat* oververtegenwoordigd... aldus mijn observatie. Net zoals soortgelijke eigenschappen -wederom observatie...- flink oververtegenwoordigd zijn in vergelijking met bijvoorbeeld de Gazelle Esprit rijders.
(01-Aug-2025, 06:33 PM)365cycle schreef: De wat minder gebruikelijke combinaties zijn er echter genoeg: ik ken een (inmiddels voormalig) eigenaar van zo'n bakbeest die 'm voor werk heeft, het ding niet echt mooi vindt ofzo, en er zeker niet mee de stad in wil (hij rijdt een klein autootje voor prive ritten), dan is er een homoseksuele man met van zichzelf een zacht karakter die toch een niet zo best verleden heeft en die ook nog eens één van de meest kundige vechters is die ik ken, en ik ken ook een Chief Product Officer met zwart getatoeëerde oogbollen, blauw haar en een berg piercings.
Mensen worden niet geboren met bepaald gedrag. Je kan mensen wel voor de kop kijken, maar niet erin.
Ja dat is inderdaad wel genaaid; zo'n ding voor je werk nodig hebben en dan aangekeken worden op het foute gedrag van bestuurders van soortgelijke voertuigen.