01-Aug-2025, 07:36 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 01-Aug-2025, 07:39 PM door Hardloper.)
De dodelijke afloop viel jammer genoeg te verwachten, volgens onderstaande artikelen
2024
2021
2024
https://www.autoreview.nl/nieuws/id/3381...uvs-rijden schreef:Nog pijnlijker is dat brede auto's meer gevaar opleveren voor de zwakkere verkeersdeelnemers, zoals voetgangers en fietsers. Doordat auto's breder worden, worden ze ook hoger
....
Dat brede auto's vaak ook hoger zijn, is eveneens een probleem. Volgens het onderzoek is de kans op een dodelijke afloop bij een aanrijding met een voetganger of fietser 30 procent groter als de voorzijde met 10 centimeter de lucht ingaat. Daarbij zijn deze auto's ook zwaarder geworden. Je hoeft geen Einstein te heten om te weten welke nadelige gevolgen dit heeft bij een botsing met een voetganger of fietser.
2021
https://autofans.be/nl/nieuws/47966-moet...-verbannen schreef:Ze pleit er dan ook voor om verkeersveiligheid vanuit een breed perspectief te bekijken. Een auto met een grotere massa zorgt voor een grotere kans op ernstige letsels. Een SUV zorgt vooral voor een veiliger gevoel voor de inzittenden maar het zou kunnen dat je dan minder alert reageert op de omgeving rond je.