01-Aug-2025, 08:40 PM
(01-Aug-2025, 07:54 PM)365cycle schreef:(01-Aug-2025, 07:02 PM)Coen__ schreef: Ja dat is inderdaad wel genaaid; zo'n ding voor je werk nodig hebben en dan aangekeken worden op het foute gedrag van bestuurders van soortgelijke voertuigen.
Dat die mensen kijken ligt aan die mensen die kijken, niet aan de mensen die het foute gedrag vertonen. Want zie Wim z'n quote van mij![]()
Dat er gekeken wordt komt natuurlijk wel door de mensen met het foute gedrag, maar volgens mij bedoel je net iets anders te verwoorden. Maakt ook niet uit; het blijft voor hem vervelend.
(01-Aug-2025, 07:54 PM)365cycle schreef:(01-Aug-2025, 07:38 PM)Coen__ schreef: Juist. Onderbrengen in categorie T dus.
Op basis van wat?
Het gigantische gevaar voor overige weggebruikers.
(01-Aug-2025, 07:54 PM)365cycle schreef: Er is al een prima categorie voor dit soort voertuigen, waar de auto van die vriend destijds ook in viel; vrachtwagens.
De echte zware pickups mag je alleen rijden met (in zijn geval) rijbewijs C1E + code 95 (de E dus ivm aanhanger).
Dat er lui zijn die zo'n ding compleet onbruikbaar maken door ze teruggekeurd naar 3500 kg (met een totaal onbruikbaar laadvermogen) is een misser in onze wetgeving.
Of dat ja. Zijn we ook weer eens eens met elkaar.
(01-Aug-2025, 07:54 PM)365cycle schreef: De EU gaat er nog één maken: ze willen de maximummassa voor personenauto's verhogen omdat elektrische auto's zwaarder zijn. Grote onzin - stimuleer fabrikanten maar om lichter te bouwen.
Ja en in Nederland hebben ze de vrijstelling tm 4250 kg voor E-busjes zo te zien permanent gemaakt.

Ik heb altijd het idee dat van alle bezorgers die van picnic in die ielige wagentjes het netste rijden. Zou dat nou inherent zijn aan het type voertuig?