02-Aug-2025, 01:07 AM
(02-Aug-2025, 12:40 AM)Tijanus schreef: De oplossing is natuurlijk doodsimpel: als het gebruikt wordt als persoonswagen ('luxe wagen', in sommige delen van het land), beprijs hem dan als een persoonswagen. Want dat ze in de wegenbelasting met een grijs kenteken nauwelijks duurder zijn dan een Aygo, stoort me nog iets meer dan de stickertjes met 'fuck fuel economy' die er ook wel eens op prijken. Horken met behoefte een een potentie projectie object zullen er altijd zijn, maar als samenleving moeten we dat zeker niet aanmoedigen.Denk dat het goed zou zijn als we autorijden terugbrengen naar de essentie: vlot en efficiënt vervoer van/naar locaties waar geen goed openbaar vervoer is, en verder dan de meesten op eigen kracht willen gaan.
Nu ik voor de keus sta om mogelijk toch weer een eigen auto tot mijn beschikking te hebben (gezien de kosten in balans komen met mijn gebruik, zeker als het voertuig gedeeld mag worden) neig ik ook sterk naar een auto die precies aan dat plaatje voldoet: niet snel, compact, licht, elektrisch, airco, geen enorme accu (net genoeg voor mijn langste logisch af te leggen afstand), maar vlot snelladen voor wanneer ik verder moet.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.