, 04:34 AM
Voor mij lijkt dit soort marketingaanpak misleidend. Rijders kopen in de verwachting dat ze dit soort verbeteringen ten opzichte van hun vorige velomobiel zullen zien. Maar als de realiteit zich aandient, zijn ze erg teleurgesteld en boos en zeggen ze dat vaak openlijk. Waarom is mijn nieuwe velomobiel niet 15% sneller dan mijn oude, zoals geadverteerd? Ik vind de constante beweringen dat de ene velomobiel sneller is dan de andere erg irritant en negeer alle andere voordelen van velomobielen. Ze zijn allemaal snel. Veel belangrijker is of een rijder comfortabel kan zitten en gemakkelijk onderhoud kan plegen. Dit zijn praktische zaken die betere marketingkeuzes zijn dan het ondersteunen van slecht geteste beweringen over een bepaald snelheidsvoordeel. In dit geval wordt een zeer geoptimaliseerde en door de klant gebouwde velomobiel vergeleken met een veelgebruikte velomobiel. Waarschijnlijker is een probleem met de vermogensmeters en een MK1 die dringend geoptimaliseerd moet worden. DD heeft zijn reputatie flink geschaad met de vele snelheidsclaims die hij heeft gedaan. Nu zie ik Jan dezelfde fout maken. Het is jammer.