05-Aug-2025, 09:34 PM
(05-Aug-2025, 09:09 PM)Bob Hagendijk schreef: Verschrikkelijk als je die agent op die fiets ziet, waarbij je je precies kan voorstellen dat je zo'n bakbeest op je af ziet komen.
Is het een type auto die wat mij betreft verboden zou moeten worden? Ja...
Maar... De situatie is daar ook waardeloos. Zie die enorme bomenrij waar je niet doorheen kan kijken. Als ik daar op mijn ligfiets met +30km/u aan kom moet ik of vol in de remmen omdat ik op het laatst pas wat zie, of het erop gokken. We weten allemaal dat zelf opgewekte snelheid niet fijn is om kwijt te raken. Als die fietser de auto laat kon zien was het andersom ook zo, te hard gereden is nog niet gezegd, dus niet direct vanuit gaan. Als dat wel zo is zou het qua reactietijd beiden geholpen hebben als dat niet zo was.
Wat een waardeloze situatie...
Al zouden die bomen er niet staan zag je nog niks vanwege het maïsveld.
Ook alweer iets (naast het gedrag van de automobilisten) waar je in Duitsland (in mijn beleving) minder last van hebt. Sommige buitenaf wegen in Nederland zijn tegenwoordig gewoon een tunnel tussen de mais... meer vrij uitzicht midden in de stad zeg maar. Zodra je dan de landsgrens passeert is er weer uitzicht en worden er ook andere dingen dan maïs verbouwd...