(6 uren geleden)365cycle schreef: Een Volvo EX90 goedpraten, dan heb je toch rijke fantasie
Een Fiat Multipla (zowel de eerste als de laatste generatie) is ook een zeszitter. Om een willekeurig voorbeeld te noemen.
Ik ben ook vader en heb een rijbewijs, mijn kind fietst vanaf dag 1. De school verzoekt ouders niet per auto te komen tenzij het echt niet anders kan. Ik neem dat wél serieus.
Zijn alle kinderen van de zus van Snoek043 onderdeel van een vierling die nog niet kunnen fietsen?
Had jouw vriend zijn Sapphire niet ingeruild voor een minder snel exemplaar? Was dat niet nog steeds een Lucid Pure? Die redt het toch ook perfect met een Dacia logan, toch? Altijd makkelijk om met het morele vingertje te wijzen, zolang het niet iemand is van je eigen vriendenkring natuurlijk. Die Pure zit ook in 5,2 naar de 100 en heeft 442 pk. Be-la-che-lijk veel vermogen voor wat je nodig hebt.
Je stelt me toch wel een beetje teleur, zeker gezien je voorliefde voor auto’s — het lijkt er namelijk op dat je weinig kaas hebt gegeten van de hedendaagse techniek en veiligheid. De Fiat Multipla is een leuk nostalgisch praatje, maar om die qua veiligheid en technologie te vergelijken met een Volvo EX90 is gewoon niet serieus te nemen. Die EX90 zit boordevol geavanceerde veiligheidsvoorzieningen die in de Multipla simpelweg niet bestonden, laat staan dat ze nu nog voldoen aan de moderne normen. Het is alsof je een oude typemachine vergelijkt met de nieuwste laptop.
Dus ja, blijf vooral fan van je Multipla, maar erken dan ook dat er in auto’s sinds die tijd een wereld van verschil is gemaakt. En als je echt iets over veiligheid wilt zeggen, zou ik toch wat meer willen zien dan alleen een paar nostalgische nostalgietjes.