4 uren geleden
(6 uren geleden)tiemen schreef:(, 10:10 PM)Sjoerd-p schreef:(, 09:23 PM)tiemen schreef: Vanmiddag stond ik zo voor het stoplicht.
Deze foto staat bijna symbool
Op het gele bord er naast staat dat brommobielen niet op het fiestpad horen. Deze borden staan rond de fietspaden waar een tijdje terug iemand door zo'n brommobiel is doodgereden op het fietspad.
Nu snap ik het wel een beetje; de weg stond helemaal vast met auto's, hij zou eigenlijk in de file moeten staan.
Maar brutaal is het zeker.
Hé! Is dat dezelfde die ik vanavond tegenkwam bij Ouderkerk aan de Amstel? Die ging richting Arena. Maakte wel ruimte voor me...
Dat kan bijna anders! Ik maakte mijn foto om 17:36.
De burgemeester Stramanweg is daar vlakbij.
Brommobielen horen daar gewoon niet: Regels voor brommobielen | Voertuigen op de weg | Rijksoverheid.nl
Andere fietsers wezen hem er nog op dat hij op de rijbaan moest, tevergeefs helaas.
Het is ook echt groot ding ik zag de meneer op de fatbike ook nogal verbaasd kijken.
Mijn foto 17:47. Dus inderdaad dezelfde. En dan is hij al minimaal drie gele borden tegengekomen. Ik kwam ook nog een grijze tegen. Ging ook aan de kant. En regelmatig een dame in een Biro tussen Haarlem en Amstelveen langs de Schipholweg (ook op de brug over de ringvaart daar).