6 uren geleden
(6 uren geleden)Joop99 schreef: Ik weet het zo nog niet. Die banden zien er erg vet uit, maar uiteindelijk rij je op de noppen. Pas als die zijn afgesleten ga je vreselijk zwabberen en vlieg je denk ik op asfalt zo uit de bocht. Door de noppen heb je een hoog gewicht per nop, zodra die zijn afgesleten heb je nog maar heel weinig gewicht per vierkante cm. en ga je glijden.
Slicks bestaan al een tijdje hoor, en ze rijden heerlijk onder fatbikes en beachcruisers! Ook onder de Velayo waren het heerlijke banden ondanks dat ze niet echt goed passen. Ik ben er nog nooit mee onderuit gegaan.
(23-Aug-2025, 10:31 PM)Jeroen S schreef: Als je daar 10 km mee moet fietsen op een gewoon asfalt weggetje, of voor mijn part klinkertjes ben je compleet op. In ieder geval kost het een boel meer extra inzet als een stadsfiets met bandjes van de Action.
Dit is ook mijn ervaring met fatbikes en beachcruisers, zelfs met slicks eronder, voornamelijk omdat je ook het stuur constant in bedwang moet houden omdat die maar al te graag om wilt slaan.
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron (custom)