8 uren geleden
(, 10:26 PM)LigfietsWilsum schreef: .........het kernprobleem (het opvoeren van fatbikes, illegale import en onacceptabel gedrag op fatbikes) niet wordt geadresseerd.
Aldus de fietsersbond. En ik ben het met ze eens.
Vooral dat onacceptabele gedrag vind ik heftig.
De bestuurders van een fatbike lijken wel boven de wet te staan. Ze rijden echt overal. In het voetgangersgebied, op de stoep, op het zebrapad, op het gedeelte van de weg dat voor auto's is bedoeld, enz. enz.
Wat mij vooral zo verbaasd is het totale gebrek aan het kennen/toepassen van de verkeersregels. Ze halen links en rechts in, via het trottoir, of ze schieten links en rechts tussen de auto's door, rode verkeerslichten worden massaal genegeerd, enz. enz. Vreemd genoeg zie ik dit gedrag niet bij jongeren op een gewone E-bike. Blijkbaar doet dat ding met die dikke banden iets met je hersenen.
Ook zie ik steeds meer en vaker fatbikes waarop helemaal niet meer gefietst wordt. Die zijn dus sowieso illegaal, want die hebben een duimgas. Hoe simpel is het dan voor agenten/handhavers/enz. om die fatbikes in beslag te nemen.
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike