3 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 3 uren geleden door Wim -de roetsende.)
Citaat: Waarom accepteren we zoveel meer van koning auto?
Met deze opmerking ben ik het helemaal eens.
In Deventer rijden echt veel jongeren op een fatbike. Ook de iets oudere jongere trouwens. Sommigen rijden gewoon keurig zoals anderen op een e-bike dat ook doen.
Een hele grote groep rijdt echter ongelooflijk asociaal.
Met fietsen op dat gedeelte dat voor auto's is bedoeld, bedoel ik dat ze dus niet op het verplichte fietspad rijden, terwijl dat wel zou moeten.
Maar ze blijven dus niet tussen de auto's rijden. Als het ze uitkomt knallen ze weer het fietspad op, of ze rijden tegen het verkeer in of ze schieten tussen de voetgangers op het trottoir. Daar waar ruimte is gaan ze rijden. Ze rijden bijvoorbeeld nog even snel voor auto's en bussen langs en het is een wonder dat er niet veel meer ongelukken gebeuren.
Ik zie zelfs situaties dat ik als 'anti-auto'-fietser soms zelfs de schuld bij de fatbiker leg en dus niet bij de automobilist. Als er opeens eentje schuin van achteren van het fietspad hobbel-de-bobbel over de groenstrook zo jouw 'autostrook' op knalt, dan kun je de automobilist niet altijd meer kwalijk nemen dat hij zo'n fietser niet ziet.
Ik zie echt te vaak situaties die ik hiervoor dus niet tegen kwam.
@Tijanus, jij vindt dat het gedrag wel vergelijkbaar is met het gedrag van andere bestuurders. Daar ben ik het dus niet mee eens. Ik zie echt een ander soort gedrag in het verkeer dat ik daarvoor bijna nooit zag. Misschien zo nu en dan door de berijder van een snorscooter.
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike