2 uren geleden
(5 uren geleden)Niels van der Wal schreef:(5 uren geleden)PieterTrapt schreef: Grote vraag is: komt er handhaving op de 'minderjarigehelm' ? Ik heb er een hard hoofd in (sorry voor de woordgrap)
Je fontanel heeft zich terecht gesloten.
Handhaving zal er zijn in de eerste weken; daarna niet meer. Zie jij nog handhaving op de helmplicht voor scooters?
Ik vermoed dat menig 15+'er die niet al te piepjong lijkt geen helm op zal doen, want het is toch een stuk stoerder om als een 18-jarige gezien te worden? Nee, je wil niet als een kind gezien worden! Dus handhavers zullen vooral een hele hoop twijfelgevallen moeten gaan beoordelen of ze wel of niet wettelijk al 18 zijn. Daar ga je helemaal gek van worden.
Daarentegen ben ik wel weer voorstander van een rookverbod voor iedereen van, laten we zeggen, 12 en jonger. Dat heeft namelijk een precies hetzelfde effect maar dan andersom. Tegen de tijd dan die 12-jarigen de veertig gaan passeren, zullen er een hoop ijdeltuiten zijn die niet voor zo'n oude veertiger aangezien willen worden en het roken helemaal of in ieder geval in de openbare ruimte laten voor wat het is. Anders kan iedereen zien dat je zo'n oude viezerik bent die nog mag roken. Nee, je wil nog als jong gezien worden...!