Wat betreft fiets helmen, mijn inspiratie komt uit het buitenland. Daar zie ik geen problemen bij de jeugd. Ben weleens tijdens de buiten de school vakanties om in het buitenland langs een school gelopen en zag ze daar zonder problemen allemaal met helm op.
Wat mij betreft mogen ze dit over heel de EU invoeren. Samen met het vapen. Tijdens het sporten heb ik weleens van een afstandje die jeugd zien roken / vapen bij een middelbare school. En laatst was er wat te doen in mijn omgeving, zag een busje staan. Twee jonge twintigers ofzo (M + V)? . Staan ze met de bestuurder te kletsen. Naderhand zie ik ze vapen. Waarschijnlijk hadden ze vapes gekocht.
Had een actualiteiten programma gezien waarbij ze de vapes testte. Geen enkele was zonder nicotine, over de nicotine waarde hadden ze een sticker geplakt van zonder nicotine bij enkele. Bij de meerderheid zat er veel meer in dan de verpakking vertelde. Sommige bevatte zelfs THC of iets dergelijks. Het is gewoon zo erg dat de jeugd verslaafd wordt gemaakt. En ik kan niet rustig & smaakvol IN een restaurant gaan lunchen met goed weer. Dan zitten we op 8 a 10 meter van de ingang. En dan waait heel die walm naar binnen.
Door de Franse cultuur, zal ik niet geneigd zijn om een vakantie te boeken naar Parijs / Frankrijk.
(2 uren geleden)Lopopodium schreef: Daarentegen ben ik wel weer voorstander van een rookverbod voor iedereen van, laten we zeggen, 12 en jonger. Dat heeft namelijk een precies hetzelfde effect maar dan andersom. Tegen de tijd dan die 12-jarigen de veertig gaan passeren, zullen er een hoop ijdeltuiten zijn die niet voor zo'n oude veertiger aangezien willen worden en het roken helemaal of in ieder geval in de openbare ruimte laten voor wat het is. Anders kan iedereen zien dat je zo'n oude viezerik bent die nog mag roken. Nee, je wil nog als jong gezien worden...!
Wat mij betreft mogen ze dit over heel de EU invoeren. Samen met het vapen. Tijdens het sporten heb ik weleens van een afstandje die jeugd zien roken / vapen bij een middelbare school. En laatst was er wat te doen in mijn omgeving, zag een busje staan. Twee jonge twintigers ofzo (M + V)? . Staan ze met de bestuurder te kletsen. Naderhand zie ik ze vapen. Waarschijnlijk hadden ze vapes gekocht.

Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.