9 uren geleden
(9 uren geleden)gideon schreef: Willeke en Wim, ik ga zaterdag een langere testrit maken, hopelijk staat er een briesje buiten Dronten.
Die losse wielkappen heb ik gezien op een plaatje, die zien er goed uit en zorgen dus blijkbaar voor minder luchtweerstand. Ik weet niet of het gewone DF’en zijn of de XL, maar ik lees dat ik (182cm) in de gewone pas. Hoe is de spelingsruimte aan de onderkant, of is die nog aan te passen, gisteren merkte ik dat je al gauw de straat raakt bij een oneffenheid.
Ik ben een lijstje met vragen/wensen aan het maken.
Als je het gevoel hebt dat je er best lekker in zat, dan zijn het XL-en.
Die zwart/witte sowieso bedenk ik mij nu, want daar had iemand interesse in die een stuk langer is dan ik.
Ik ben namelijk 1.76m en pas net in een gewone DF.
De bodemvrijheid is prima. Ik raak echt zelden iets. Steile drempels rijd ik schuin op en schuin af als het kan. Anders even iets afremmen.
De Strada en de B4M hebben wel iets meer bodemvrijheid, maar dat heb je in 98% van de gevallen niet nodig.
Als je enigszins van snelheid houdt, dan zouden die wat mij betreft afvallen. De DF is echt beduidend sneller. Zeker met Hosen en die zou ik er altijd direct bij bestellen. Niet wachten, want dan doe je het niet meer. Het gaat nu toch al veel geld kosten. Die €700,- extra kan dan meestal ook nog wel. Maar goed, ik kan niet in iemand zijn geldbuidel kijken.
Veel plezier zaterdag.
Nog meer vragen? Stel ze!
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike