8 uren geleden
Ik denk dat de zijwindgevoeligheid van de DF door de combinatie van de twee genoemde punten komt. De stuurplaatjes aan de vorkpoten zijn wat kort aan de voorzijde, waardoor de fiets niet zo'n sterke drang heeft om weer terug naar rechtuit te sturen. De open wielkasten doen iets met het stromingsprofiel rond die fiets waardoor deze ook wat gevoeliger op zijwind reageert.
Als je er toch bent, vraag de heren naar de verkrijgbaarheid. Er waren/zijn kleine plaatjes die je erop kan schroeven, die het voorste bevestigingspunt een stukje naar voren schuiven en je kunt het complete L vormige profiel vervangen door eentje die iets langer is naar voren toe.
Met 182 zit je rond het knikpunt tussen DF en de XL. Misschien past het misschien niet. Ik ken twee broers die beiden DF rijden, de een is bijna 180 en past in de DF de ander is net iets boven de 180 had toch liever de XL omdat het niet paste. Maar goed als je lekker zit zonder problemen, dan zou het moeten kunnen denk ik.
Als je er toch bent, vraag de heren naar de verkrijgbaarheid. Er waren/zijn kleine plaatjes die je erop kan schroeven, die het voorste bevestigingspunt een stukje naar voren schuiven en je kunt het complete L vormige profiel vervangen door eentje die iets langer is naar voren toe.
Met 182 zit je rond het knikpunt tussen DF en de XL. Misschien past het misschien niet. Ik ken twee broers die beiden DF rijden, de een is bijna 180 en past in de DF de ander is net iets boven de 180 had toch liever de XL omdat het niet paste. Maar goed als je lekker zit zonder problemen, dan zou het moeten kunnen denk ik.