Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Speling achterwiel - doorrijden?
#4
Ik geloof niet dat er iets uit elkaar kan vallen. Ik neem aan dat je zelf even gecontroleerd hebt of de as goed vast zit?

Ik heb met de houten wel eens gefietst met een afgeknapt boutje van de 15mm achteras. Ging ook goed, je merkt op een bepaald moment dat het schakelen wat gek gaat omdat de cassette ook gaat schuiven. Maar eraf vallen kan niet, volgens mij ook niet met de 19mm versie. Wel zou je de palletjes van de cassette kunnen verliezen, in een extreem geval denk ik. Maar dan heb je zo'n 8 mm speling nodig vermoed ik.

Als de as vast zit komt de speling waarschijnlijk van een versleten lager lijkt me. Die moet dan toch vervangen worden, dus is het niet erg als hij verder kapot gaat.

p.s. woonwerk is voor mij 10 km, als het voor jou 50 is dan zou ik er wel even over nadenken, want dan heb je misschien wel een probleem als het onderweg erger zou worden.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT


Berichten in dit topic
Speling achterwiel - doorrijden? - door Hoekie - 07-Sep-2025, 03:35 PM
RE: Speling achterwiel - doorrijden? - door Willeke_IGKT - 07-Sep-2025, 04:04 PM
RE: Speling achterwiel - doorrijden? - door Hoekie - 07-Sep-2025, 04:05 PM
RE: Speling achterwiel - doorrijden? - door Jeroen S - 07-Sep-2025, 04:44 PM
RE: Speling achterwiel - doorrijden? - door blokdoorn - 07-Sep-2025, 04:56 PM
RE: Speling achterwiel - doorrijden? - door TimSch - 07-Sep-2025, 05:49 PM
RE: Speling achterwiel - doorrijden? - door Gideonaut - 07-Sep-2025, 06:31 PM
RE: Speling achterwiel - doorrijden? - door Hoekie - 07-Sep-2025, 06:45 PM
RE: Speling achterwiel - doorrijden? - door datakneder - 07-Sep-2025, 07:06 PM
RE: Speling achterwiel - doorrijden? - door Jeroen S - 07-Sep-2025, 08:01 PM
RE: Speling achterwiel - doorrijden? - door Hoekie - 07-Sep-2025, 10:00 PM
RE: Speling achterwiel - doorrijden? - door Jeroen S - 08-Sep-2025, 07:32 AM
RE: Speling achterwiel - doorrijden? - door TimSch - 08-Sep-2025, 07:59 AM
RE: Speling achterwiel - doorrijden? - door melle z - 08-Sep-2025, 12:37 PM
RE: Speling achterwiel - doorrijden? - door Hoekie - 08-Sep-2025, 03:52 PM
RE: Speling achterwiel - doorrijden? - door Willeke_IGKT - 08-Sep-2025, 07:46 PM
RE: Speling achterwiel - doorrijden? - door Hoekie - 08-Sep-2025, 10:46 PM
RE: Speling achterwiel - doorrijden? - door Jeroen S - 09-Sep-2025, 07:36 AM
RE: Speling achterwiel - doorrijden? - door TimSch - 09-Sep-2025, 08:47 AM
RE: Speling achterwiel - doorrijden? - door twilwel - 09-Sep-2025, 09:33 AM
RE: Speling achterwiel - doorrijden? - door Sjoerd-p - 09-Sep-2025, 09:09 AM
RE: Speling achterwiel - doorrijden? - door TimSch - 17-Sep-2025, 01:31 PM
RE: Speling achterwiel - doorrijden? - door melle z - 17-Sep-2025, 03:11 PM
RE: Speling achterwiel - doorrijden? - door TimSch - 17-Sep-2025, 05:37 PM
RE: Speling achterwiel - doorrijden? - door melle z - 17-Sep-2025, 06:25 PM
RE: Speling achterwiel - doorrijden? - door Boyd Maduro - 17-Sep-2025, 07:11 PM
RE: Speling achterwiel - doorrijden? - door melle z - 17-Sep-2025, 07:59 PM
RE: Speling achterwiel - doorrijden? - door Hoekie - 26-Sep-2025, 07:38 PM
RE: Speling achterwiel - doorrijden? - door Hoekie - 08-Feb-2026, 09:48 PM
RE: Speling achterwiel - doorrijden? - door Hoekie - 14-Feb-2026, 08:46 PM
RE: Speling achterwiel - doorrijden? - door Jeroen S - 15-Feb-2026, 12:44 PM
RE: Speling achterwiel - doorrijden? - door Hoekie - 15-Feb-2026, 02:02 PM
RE: Speling achterwiel - doorrijden? - door melle z - 15-Feb-2026, 02:38 PM
RE: Speling achterwiel - doorrijden? - door Hoekie - 15-Feb-2026, 03:14 PM
RE: Speling achterwiel - doorrijden? - door melle z - 15-Feb-2026, 03:38 PM
RE: Speling achterwiel - doorrijden? - door Hoekie - 15-Feb-2026, 03:58 PM
RE: Speling achterwiel - doorrijden? - door Hoekie - 16-Feb-2026, 08:18 PM
RE: Speling achterwiel - doorrijden? - door Hoekie - 16-Mar-2026, 04:07 PM
RE: Speling achterwiel - doorrijden? - door Arend-Jan - 16-Mar-2026, 06:42 PM
RE: Speling achterwiel - doorrijden? - door melle z - 16-Mar-2026, 06:47 PM
RE: Speling achterwiel - doorrijden? - door Arend-Jan - 17-Mar-2026, 10:10 PM
RE: Speling achterwiel - doorrijden? - door 365cycle - 19-Mar-2026, 12:01 AM
RE: Speling achterwiel - doorrijden? - door Hoekie - 24-Mar-2026, 11:01 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
... ik het knopje va...LigfietsWilsum — 07:39 AM
Zomercompetitie 2026
Ziet er een beetje j...Lopopodium — 11:30 PM
Zomercompetitie 2026
Schrijf je vooral ...datakneder — 11:20 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Dan ben ik benieuw...Hoekie — 08:37 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Stichtse brug (E...Niels van der Wal — 07:48 PM
Zomercompetitie 2026
Zoals beloofd staat ...Boyd Maduro — 06:09 PM
Moordenaar op een ligfiets?
Voor de nieuwsgierig...Lopopodium — 12:55 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de te...Hoekie — 12:11 PM
Medeliggers onderweg
Op de heenweg nu ook...Hoekie — 12:05 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Het is niet echt goe...melle z — 08:32 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Alle Baron ligfietse...Jeroen S — 07:46 AM
Moordenaar op een ligfiets?
Gisteravond keken we...TvWijk — 01:34 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik heb een Baron...ZoefZoef — 10:16 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik heb een Baron (#...Lopopodium — 07:52 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik had eigenlijk ee...Willeke_IGKT — 07:32 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Is het heiligschenni...Gideonaut — 06:52 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik had eigenlijk een...LigfietsWilsum — 06:42 PM