(, 06:17 AM)Wim -de roetsende schreef:
Misschien heb ik erover heen gelezen, maar heb je wel wel eens in een velomobiel gereden?
Of is er nog enkel de uiteraard prachtige gedachte om er eentje aan te schaffen?
Proefritten kun je plannen bij Intercitybike en velomobiel.nl.
Ik heb ervaring met Cat trike fietsen maar nu was ik was rustig mp in de gaten aan het houden voor een velomobiel, als die verkoper zaternacht niet zo raar gereageerd had had ik er nu misschien een. Als ie me niet had gepast had ik hem wel weer in orde gekregen en doorverkocht. Maar intussen ben ik idd aan het rondkijken voor een proefrit en om wat fietsen irl te bekijken zodat ik een beter beeld hebt. De eerste keer is altijd een ding, in het geval van iets duurs kopen in de vorm van een zeker leergeld, het forum kan helpen om dat een beetje te beperken

(, 08:01 AM)Jeroen S schreef: Bij een budget van max 1000 euro wordt het denk ik lastig. Bij auto's kom je op een bepaald moment ook op prijzen waarbij je weet dat er bij dat bedrag niet al te veel kwaliteit verwacht kan worden. Ik herinner me een kennis die een 20 jaar oude Passat kocht voor een schijntje met dik 400.000 op de teller en garantie tot einde oprit, die het net buiten de stad begaf.
Ik kan mee geen 1000 euro Velomobiel voorstellen waar je niet minstens dat bedrag nog aan moet besteden voordat je een betrouwbaar en goed functionerend exemplaar hebt.
Als je aan auto's en fietsen kunt sleutelen, dan is er aan een Velomobiel maar weinig techniek waar je nog grote vraagtekens bij zult hebben denk ik.
Ik heb voor de eerste aanschaf, afhankelijk van de staat zo'n 3.5k te besteden €1000,- is gewoon een soort rare barriere in m'n hoofd.
Je weet het natuurlijk nooit maar ik heb wel eens een auto gekocht bij Jetcar, omdat er genoeg onderdelen en leren interieur in zat om het het waard te maken en ik heb hem eerst naar een vriend daar lokaal gereden om hem zelf te checken voor ik naar huis reed, daar heb ik het half jaar apk waar ie mee kwam opgereden en toen gestript en de onderdelen verkocht.
Aan de andere kant, de auto waar ik het meest aan uitgaf had na 12km al zoiets van 'ik mis m'n warme comfy schuur in Californië, idi nahui met je koude natte Nederland, doe het zelf maar' -_- Dat was gelukkig bij een net bedrijf, ze hebben me weer opgehaald en dat is netjes opgelost. Ik heb ook wel eens zonder garantie stil gestaan met een nieuwe aankoop, terwijl het gebeurt is het vervelend, achteraf is het een verhaal/avontuur. Dit kan natuurlijk alleen als je niet afhankelijk bent van je auto voor dagelijks vervoer.
Zo'n afgereden Passat is goed voor de Export, in Oost Europa of de Balkan kan zo'n auto nog jaren rijden.
(, 08:55 PM)Willeke_IGKT schreef:
Aan de andere kant werd mijn Quest na enkele maanden reparatie (als er geen ander werk was voor Peter bij ICB) voor net boven €1000 verkocht. Als hij niet ingeruild was had hij weinig gekost.
De prijzen van gebruikte velomobielen lopen echt wild uiteen, ook tussen dezelfde modellen, dat maakt het niet makkelijker om de eerste te vinden.
'Ik had een Corvette moeten kopen'
Vlechtje als er weer eens iets overkookt of niet wil starten
Vlechtje als er weer eens iets overkookt of niet wil starten