Vaak moet je wel wat met de aandrijflijn. Drie kettingen, soms ook voorbladen, cassette, mogelijk nog speciaal gereedschap zoals een Astrekker, binnen en buiten kabels. Eventueel nog upgraden naar meer versnellingen, dan komt er vaak nog een schakelaar en achterderrailleur bij.
Verlichting/electronica is soms nog 6 volt of wel heel erg geknutseld, zodat je niet weet welke kabel wat doet. Een extra accu vind ik wel heel erg fijn omdat ik hem ook in de winter dagelijks gebruik. 2x per dag de kans dat de accu leeg raakt. Ik heb een knopje met een paar lampjes wat aangeeft hoe vol die nog is, maar toch. Nieuwe lampjes vindt je in motorfiets onderdelenwinkels of bij Ali express.
De body is ook nog weer en verhaal apart, soms zitten er scheuren of barsten in, soms sporen van een ongelukje, keertje op z'n kant gebeurt nog wel eens, met pech incl een stuk schuiven. De 3x20 quests zijn nog van glasvezel b.v. duidelijk zwaarder en minder stijf.
Tweedehands "'speciale" onderdelen zijn heel erg schaars. Veerpoten, de speciale enkelzijdige achternaaf, kettingrollen. Er is geen sloopmarkt, zoals bij auto's. Als iets echt niet meer te redden is moet je dus nieuw kopen.
De meest uitgebreide informatie vindt je hier; wel alleen in het Duits. https://cmoder.gitlab.io/velomobil-grund...issen.html
Verlichting/electronica is soms nog 6 volt of wel heel erg geknutseld, zodat je niet weet welke kabel wat doet. Een extra accu vind ik wel heel erg fijn omdat ik hem ook in de winter dagelijks gebruik. 2x per dag de kans dat de accu leeg raakt. Ik heb een knopje met een paar lampjes wat aangeeft hoe vol die nog is, maar toch. Nieuwe lampjes vindt je in motorfiets onderdelenwinkels of bij Ali express.
De body is ook nog weer en verhaal apart, soms zitten er scheuren of barsten in, soms sporen van een ongelukje, keertje op z'n kant gebeurt nog wel eens, met pech incl een stuk schuiven. De 3x20 quests zijn nog van glasvezel b.v. duidelijk zwaarder en minder stijf.
Tweedehands "'speciale" onderdelen zijn heel erg schaars. Veerpoten, de speciale enkelzijdige achternaaf, kettingrollen. Er is geen sloopmarkt, zoals bij auto's. Als iets echt niet meer te redden is moet je dus nieuw kopen.
De meest uitgebreide informatie vindt je hier; wel alleen in het Duits. https://cmoder.gitlab.io/velomobil-grund...issen.html