4 uren geleden
Ik heb hetzelfde vizier op de grote kap van de Milan zitten. Om de een of andere reden zijn er erg veel haarscheurtjes ingekomen terwijl de kap gewoon stilstond in het schuurtje. Ik kan dat eigenlijk alleen met de temperatuur verklaren. Het wordt nogal warm daar, gewoon de buiten temperatuur.
Ik vind het ook een zeer irritant vizier. het klappert ook als het openstaat, dat stoort het zicht en mijn gehoor. Dicht doen is irritant, opendoen ook. Ik vrees dat de enige echte oplossing ombouw naar een motorfiets vizier is, wat nogal een klus is. Ik durf dat nog niet aan. Maar ben al wel af en toe op marktplaats naar een goedkope helm aan het kijken zodat ik daar dingen van na kan bouwen.
Ergens op het Duitse forum heb ik van iemand gelezen die zelf het vizier uit een dikker materiaal heeft gemaakt. Ik weet niet meer wat. Het kunststof warm gemaakt en op het dichte oude vizier gedrukt en laten afkoelen. Ik gok dat hij een dikkere Lexaan versie heeft gebruikt. Perspex laat zich ook warm vormen maar breekt veel makkelijker en met scherpe splinters. Dat is geen veilig materiaal voor dit doel.
Zowel het Milan vizier als een motor vizier is maar in 1 richting gekromd. Er zijn geloof ik ook losse Pinlock pinnetjes te krijgen, maar ik kan me niet voorstellen dat dat goed gaat werken in zulk dun materiaal. Motorfietsvizieren zijn duidelijk dikker, richting 2mm en geen 0,75mm wat ik in het hoofd heb voor het Milan vizier.
Ik vind het ook een zeer irritant vizier. het klappert ook als het openstaat, dat stoort het zicht en mijn gehoor. Dicht doen is irritant, opendoen ook. Ik vrees dat de enige echte oplossing ombouw naar een motorfiets vizier is, wat nogal een klus is. Ik durf dat nog niet aan. Maar ben al wel af en toe op marktplaats naar een goedkope helm aan het kijken zodat ik daar dingen van na kan bouwen.
Ergens op het Duitse forum heb ik van iemand gelezen die zelf het vizier uit een dikker materiaal heeft gemaakt. Ik weet niet meer wat. Het kunststof warm gemaakt en op het dichte oude vizier gedrukt en laten afkoelen. Ik gok dat hij een dikkere Lexaan versie heeft gebruikt. Perspex laat zich ook warm vormen maar breekt veel makkelijker en met scherpe splinters. Dat is geen veilig materiaal voor dit doel.
Zowel het Milan vizier als een motor vizier is maar in 1 richting gekromd. Er zijn geloof ik ook losse Pinlock pinnetjes te krijgen, maar ik kan me niet voorstellen dat dat goed gaat werken in zulk dun materiaal. Motorfietsvizieren zijn duidelijk dikker, richting 2mm en geen 0,75mm wat ik in het hoofd heb voor het Milan vizier.