3 uren geleden
Dank allen voor het meedenken!
En ja: als ik zonder kap zou rijden heb ik inderdaad geen last van het vizier, maar je hebt nu eenmaal 2 soorten VM rijders: kapliefhebbers en cabrioliefhebbers en ik ben uitgesproken van de eerste categorie
Ik snap ook dat een nieuwe kap kopen met motorvizier ook een oplossing is, zij het een prijzige. Maar ik ga eerst wel met de huidige experimenteren.
Eerste aandachtspunten zijn wat mij betreft de open en sluit constructie en een dubbelglas constructie dmv een 'binnenvizier' van lexan, met tochtstripje ertussen en vastgezet met kleine schroefjes met 3D geprinte spacers.
Ik zou denken dat door de dubbele wand het ding dan stijver moet worden én minder zal beslaan.
Een heel nieuwe kap lamineren voelt voor mij nu nog als brug te ver. Maar wie weet
Ik houd jullie wel op de hoogte van de probeersels
En ja: als ik zonder kap zou rijden heb ik inderdaad geen last van het vizier, maar je hebt nu eenmaal 2 soorten VM rijders: kapliefhebbers en cabrioliefhebbers en ik ben uitgesproken van de eerste categorie

Ik snap ook dat een nieuwe kap kopen met motorvizier ook een oplossing is, zij het een prijzige. Maar ik ga eerst wel met de huidige experimenteren.
Eerste aandachtspunten zijn wat mij betreft de open en sluit constructie en een dubbelglas constructie dmv een 'binnenvizier' van lexan, met tochtstripje ertussen en vastgezet met kleine schroefjes met 3D geprinte spacers.
Ik zou denken dat door de dubbele wand het ding dan stijver moet worden én minder zal beslaan.
Een heel nieuwe kap lamineren voelt voor mij nu nog als brug te ver. Maar wie weet

Ik houd jullie wel op de hoogte van de probeersels

Milan SL Mk3 #039 - Challenge Hurricane - Thys 222 - Ligfietsclub Noorderligt