| 
				
				 
					M5 StreetLegal
				 
			 | 
		 
	
		
	
	
	
		
	Berichten: 1.562 
	Topics: 16 
	Lid sinds: Apr 2017
	
 Bedankt: 98 
	505 x bedankt in 350 berichten
  
	 
 
	
	
		 (15-Mar-2019, 08:34 AM)gideon schreef:  Nerveus gedrag ligt meer aan de vorksprong en de lengte van de stuurpen, denk ik. Mijn Raptobike low racer 20-26 kan je zonder handen aan het stuur berijden, en heeft geen nerveus stuurgedrag In hoofdlijnen wordt het stuurkarakter bepaald door drie factoren. De balhoofdhoek, de sprong en de wieldiameter. Drie drie tezamen bepalen de naloop van het voorwiel. De naloop is niet alleen belangrijk voor de koersvastheid van je fiets, maar ook tijdens het remmen en het rijden door of over oneffenheden. In principe zou een voorwielaandrijving de naloop beïnvloeden, maar de aandrijfkrachten zijn aanmerkelijk geringer dan remkrachten en oneffenheden. 
De balhoofdhoek kun je veranderen door de wieldiameter voor of achter te veranderen, waardoor het frame in de lengterichting kantelt. Een kleinere balhoofdhoek vergroot de naloop. 
De spong groter maken verkleint de naloop. 
Een groter voorwiel met langere vork verkleint de balhoofdhoek en vergroot de naloop.
 
Dat jou Raptobike low racer zo stabiel is komt mede door de lange wielbasis van 129 cm waar jij rustig tussen ligt.
 https://fietssite.jouwweb.nl/08
	 
	
	
	
		
	 
 
 
	 
 |  
		
			
		 
	 
	
		
	 
	
		
	 
	 
	
	
 
| Berichten in dit topic | 
 
RE: M5 StreetLegal - door PietV* - 16-Mar-2019, 09:56 AM 
 | 
 
 
	
	 
	
	
		
		
	 
	 
	
 
Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
 
	
		 | 
		
		
		
			
				
		
		
		
			
				
					| 
						Welkom
					 | 
				 
			
			
		
				
					
						
				Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen. 
				 
				
					 | 
				 
			
		  
		
		
		
		
			
				
					| 
						Nieuwe berichten
					 | 
				 
			
			
		
				
					| 
						 Vandaag ben ik niet blij omdat.....
					 | 
				 
				
					| N.a.v. je verhaal wi...Niels van der Wal — 05:28 PM | 
				 
				
					| 
						 Medeliggers onderweg
					 | 
				 
				
					| 
Kwam vandaag bij s...martinR — 05:25 PM | 
				 
				
					| 
						 Vandaag ben ik niet blij omdat.....
					 | 
				 
				
					| fukk door de klap is...Gideonaut — 05:17 PM | 
				 
				
					| 
						 Vandaag ben ik niet blij omdat.....
					 | 
				 
				
					| 
Ik ben weer met op...Willeke_IGKT — 04:51 PM | 
				 
				
					| 
						 Vandaag ben ik niet blij omdat.....
					 | 
				 
				
					| Ik ben weer met opze...Gideonaut — 04:46 PM | 
				 
				
					| 
						 Medeliggers onderweg
					 | 
				 
				
					| Vanmorgen en vorige ...JanBurp — 04:29 PM | 
				 
				
					| 
						 Medeliggers onderweg
					 | 
				 
				
					| Vanmiddag in Louisen...datakneder — 04:16 PM | 
				 
				
					| 
						 Optimalisatie van een WAW.
					 | 
				 
				
					| 
Als ik het goed beg...datakneder — 04:14 PM | 
				 
				
					| 
						 Medeliggers onderweg
					 | 
				 
				
					| Kwam vandaag bij sta...De tovenaar — 03:48 PM | 
				 
				
					| 
						 Optimalisatie van een WAW.
					 | 
				 
				
					| Fiets vol gooien met...Gideonaut — 02:31 PM | 
				 
				
					| 
						 Optimalisatie van een WAW.
					 | 
				 
				
					| Als ik het goed begr...GHOOGEN — 02:23 PM | 
				 
				
					| 
						 Vlechtje hoe en wat.
					 | 
				 
				
					| Ben benieuwd hoe dez...Fietsbennie — 01:36 PM | 
				 
				
					| 
						 Optimalisatie van een WAW.
					 | 
				 
				
					| Even iets tussendoor...datakneder — 01:10 PM | 
				 
				
					| 
						 Optimalisatie van een WAW.
					 | 
				 
				
					| 
De WAW heeft een b...datakneder — 10:34 AM | 
				 
				
					| 
						 Medeliggers onderweg
					 | 
				 
				
					| 
Ik kwam vanavond z...Frutsel — 10:25 AM | 
				 
				
					| 
						 wat ze zeggen
					 | 
				 
				
					| Even geleden, twee j...gideon — 09:49 AM | 
				 
				
					| 
						 wat ze zeggen
					 | 
				 
				
					| In die categorie had...Jeroen S — 09:02 AM | 
				 
			
		  
		
				
		 
			 |