2 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 2 uren geleden door Wim -de roetsende.)
(, 11:42 PM)-Nico- schreef: 1 Verandert het remgedrag niet aangezien de trommel/naaf anders ingesleten is? Ik zou denken dat de remschoen precies op het wiel is afgesteld?
2 Verder lijkt het me wel heel fijn, wat zouden losse wielen kosten?
3 Hopelijk gaan mijn woon-werk ritjes ook een beetje op deze manier.
1 Van een veranderend remgedrag heb ik nog nooit iets gemerkt. De remschoen zit gewoon los van de behuizing, daarna trek je aan je remhendel en rem je. Volgens mij wordt er niets 'precies op een wiel afgesteld. Misschien dat er na verloop van jaren een soort van slijtage van de onderdelen op elkaar heeft plaatsgevonden, maar misschien is het dan ook wel tijd voor vervanging.
Wie hier meer van weet, kom maar door.
2 Wat het kost? Weet ik niet meer. Volgens mij heb ik €100,- betaald inclusief biba en buba. Het kan ook €50,- zijn geweest. Ik heb namelijk een versie met minder spaken. Later bleken deze wielen bij zwaardere rijders problemen te veroorzaken en werden de DF-en met zwaardere wielen afgemonteerd.
Nog later besloot ik een keer de spaken van de originele wielen te tellen en toen bleek mijn DF sowieso de wielen met minder spaken te hebben.
3 Na verloop van jaren was ik wel een keer blij toen ik iets minder aandacht kreeg.
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike