3 uren geleden
Toen ik begon met VM rijden (In een DF XL) viel het me op dat ik eerst minder moeite had met de afstand(en), en daarna sneller werd, dan weer een periode dat het makkelijker ging, en daarna weer wat sneller.
Bijt je dus niet al te zeer vast in snelheidsverhoging, dat komt vanzelf. (Het kan even duren, want het wordt alweer kouder, en kouder weer betekent lagere snelheden, want banden lopen zwaarder in de winter)
Een VM leent zich niet zo voor abrupte acceleratie (Hoewel de DF XL behoorlijk goed is in stoplichtsprintjes
). Zo min mogelijk snelheid verliezen, en rustig weer op snelheid komen na een obstakel/bocht werkt beter.
Je kan ook experimenteren met de cadans. met de DF XL (met 155mm cranks) zit ik rond de 84 rpm. Daarboven hou ik maar kort vol. Met de Bülk (met 140mm cranks) zit ik rond de 94 rpm.
Bijt je dus niet al te zeer vast in snelheidsverhoging, dat komt vanzelf. (Het kan even duren, want het wordt alweer kouder, en kouder weer betekent lagere snelheden, want banden lopen zwaarder in de winter)
Een VM leent zich niet zo voor abrupte acceleratie (Hoewel de DF XL behoorlijk goed is in stoplichtsprintjes

Je kan ook experimenteren met de cadans. met de DF XL (met 155mm cranks) zit ik rond de 84 rpm. Daarboven hou ik maar kort vol. Met de Bülk (met 140mm cranks) zit ik rond de 94 rpm.