24-Sep-2025, 06:13 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 24-Sep-2025, 06:23 AM door Wim -de roetsende.)
(23-Sep-2025, 10:42 PM)-Nico- schreef:(22-Sep-2025, 06:55 PM)Wim -de roetsende schreef:(22-Sep-2025, 04:31 PM)-Nico- schreef: En die bak wordt dus breder met hosen.
Dat scheelt misschien 10cm.
Hmm dat scheelt dan inderdaad best weinig, misschien maar direct rekening mee houden bij de bouw van de bak.
Op de site van ICB staat: Deze hosen maken de fiets ook snel en doordat ze iets breder zijn (fiets wordt nu 78 cm breed) hoef je niet meer verplicht op het fietspad te rijden (in Nederland).
De gemiddelde snelheid is ongelofelijk afhankelijk van je route.
Mijn enkele reis is 15km en ik kom zelden of nooit boven de 30km/u uit. Ook al is mijn kruissnelheid, overal waar het kan, rond de 40km/u. Meestal is het 27/28km/u.
Er zijn gewoon te veel stukken waar ik verhoudingsgewijs te langzaam moet rijden. Denk aan: verkeerslichten, onoverzichtelijke bochten, drukke gedeeltes op het fietspad en geen mogelijkheid om op de rijbaan te gaan rijden, enz. enz.
Ik staar mij nooit blind op gemiddeldes. Er zijn ook van die Garmin-rijders die hun meting pas laten ingaan boven een bepaalde snelheid. Tja, dan kan ik ook met een hoog gemiddelde rijden. Of die pas beginnen met meten buiten de woonwijk of buiten het stadscentrum. Daarom kun je gemiddelden maar moeilijk met elkaar vergelijken.
Ik vind de kruissnelheid veel relevanter en als je nu op je eerste ww-route al 33-40km/u kunt rijden, dan komt het wel goed.
Mijn gemiddelde gaat dus ook naar beneden, omdat ik juist een 'uitroller' ben. Vooral voor een verkeerslicht verderop. Even de beetjes tot rust laten komen.
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike