7 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 7 uren geleden door 365cycle.
Edit Reason: banden info
)
(, 04:07 PM)Jeroen S schreef: Het is maar waar je mee vergelijkt of iemand breed of smal is. Er zijn bijvoorbeeld veel erg slanke fietsers, tot je baanwielrenners tegenkomt.Er zijn weinig echt smalle vechtsporters. Daar ligt mijn "oorsprong" qua sport, maar Arend-Jan heeft duidelijk bredere schouders dan ik.
Dat zit 'm echt in botstructuur, niet zozeer in bespiering.
(, 02:35 PM)twilwel schreef: De CCU is een DRAADband (ik vind het echt bijzonder dat ik dat moet uitspellen) dus dat meergewicht zit m niet zozeer in wang en loopvlak, maar in breedte en hieldraad. Volgens Bike24 is ie maar 290 gram, je hebt dus een zware CCU met 301gram, of weegt tape en wrapper 11gram? Buitengewoon licht iig.voor een 32-406 DRAADband.Overdrijven is ook een vak. Het is niet zo dat een vouwband geen hieldraad heeft, die is alleen van een ander materiaal. Dat maakt een band niet ineens 100 gram zwaarder.
Maar goed, aangezien we toch aan het meten waren...
Ik ben net naar beneden gelopen en heb een fonkelnieuwe CCU draadversie met reflectie gewogen, daarmee registreer ik 258,0 gram.
Daarna heb ik een kort gebruikte (2000 km?) CCU vouw zonder reflectie gewogen, die komt op 220,5 gram. Zal oorspronkelijk misschien 225 geweest zijn?
Het verschil tussen een vouw- en draadversie van dezelfde band is dus minder dan 15%.
Daarbij zijn er diverse partijen die roepen dat een vouwband trager is dan een draadband, en hoewel ik dat niet wetenschappelijk kan onderbouwen denk ik puur op basis van ervaring tussen die twee versies CCU's vrees ik dat ze in ieder geval voor de CCU gelijk hebben.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.