6 uren geleden
[/quote]
Best wel veel, vond ik vooral in het begin. Ik heb lange armen.en aanvankelijk kwamen mijn ellebogen erg ver naar achteren en onderen zodat alle bagage ver naar achteren moest. Door wat optimailisaties aan de hevels is dat flink verbeterd, De stuurhevels staan nu rechterop en de remhevels zijn nu hogerop. Zodoende heb ik minder ruimte nodig voor de ellebogen. Dit had ik gereeed voordat datakneder langs kwam, dus vandaar dat hij het wel mee vindt vallen? Datakneder kwam met het slimme idee de remhevels richting de berijder te zetten. IK weet niet of dat nog prettig remt, maar het levert potentieel wel flink wat ruimte op door de hevels nog flink rechterop te kunnen zetten. De wielkast is de harde grens, verder kan de stuurhevel niet. .
Gelukkig heeft de Distance dankzij de golfplaat-vormige wielkast nogal wat meer bruikbare ruimte achterin als de MK1 (en B4M/Urban) met de bolle wielkast. Ook de smurfenmuts is veel gemakkelijker te bereiken. Bagagevakken voorin is goed voor de spulletjes die je niet vaak nodig hebt.
Mijn 2 liter staande watertankje (Albert Heijn sapcontainer, geen statiegeld) van de MK1 komt in contact met mijn hand, dus heb ik een andere genomen voor de Distance en deze liggend geplaatst tussen body en de houder voor de hevelarm. Past perfect, maar toen moest ik nog een container verbouwen want veel water klotste uit het gat voor de slang. Achteraf gezien is het logisch dat het water naar het einde klotst en dan een uitweg vindt in de slang-opening aldaar
. Met een gat halverwege, in het handvat van de container, was het veel beter. Klein gaatje ernaast voor beluchting.
Direct naast/achter de hevel is wel plek voor iets (een tasje, een 3d geprint vakje?), maar ik moet nog uitvinden hoe deze ruimte het best te benutten is. De bekende velomobieltas van Radical is in ieder geval te breed om tussen body en stuurhevel te passen.
(8 uren geleden)Willeke_IGKT schreef: Ik vraag me af hoeveel ruimte de tank besturing inneemt naast de rijder.
Best wel veel, vond ik vooral in het begin. Ik heb lange armen.en aanvankelijk kwamen mijn ellebogen erg ver naar achteren en onderen zodat alle bagage ver naar achteren moest. Door wat optimailisaties aan de hevels is dat flink verbeterd, De stuurhevels staan nu rechterop en de remhevels zijn nu hogerop. Zodoende heb ik minder ruimte nodig voor de ellebogen. Dit had ik gereeed voordat datakneder langs kwam, dus vandaar dat hij het wel mee vindt vallen? Datakneder kwam met het slimme idee de remhevels richting de berijder te zetten. IK weet niet of dat nog prettig remt, maar het levert potentieel wel flink wat ruimte op door de hevels nog flink rechterop te kunnen zetten. De wielkast is de harde grens, verder kan de stuurhevel niet. .
Gelukkig heeft de Distance dankzij de golfplaat-vormige wielkast nogal wat meer bruikbare ruimte achterin als de MK1 (en B4M/Urban) met de bolle wielkast. Ook de smurfenmuts is veel gemakkelijker te bereiken. Bagagevakken voorin is goed voor de spulletjes die je niet vaak nodig hebt.
Mijn 2 liter staande watertankje (Albert Heijn sapcontainer, geen statiegeld) van de MK1 komt in contact met mijn hand, dus heb ik een andere genomen voor de Distance en deze liggend geplaatst tussen body en de houder voor de hevelarm. Past perfect, maar toen moest ik nog een container verbouwen want veel water klotste uit het gat voor de slang. Achteraf gezien is het logisch dat het water naar het einde klotst en dan een uitweg vindt in de slang-opening aldaar

Direct naast/achter de hevel is wel plek voor iets (een tasje, een 3d geprint vakje?), maar ik moet nog uitvinden hoe deze ruimte het best te benutten is. De bekende velomobieltas van Radical is in ieder geval te breed om tussen body en stuurhevel te passen.