Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gaten in bodem Quest
#4
(13-Oct-2025, 07:52 PM)Richard107 schreef: Vandaag begonnen met de Quest schoonmaken. Wat kwam daar een drek vanaf zeg. Binnenkant tot zo ver als mogelijk naar achteren gedaan. De twee kettingbeschermers achter het zitje. De bodem, de stoel en het kussen, de wielkasten binnenin, de velgen en spaken, de wieldoekjes, de buitenkant. Oude stickers verwijderd, aan de rechterkant de schade even vastgeplakt met ducctape enz.

Vraag; de stuur uitslag lijkt niet gelijk. Naar rechtssturend raakt het wiel de buitenkant romp, en is dus uitgesleten en ander deel is kapot(bij de uitsparingen).
Hoort het dat de uitslag links anders is dan rechts?
Zou denken van niet, want waarom zou je de draaicirkel linksom groter houden dan rechtsom? Wel verklaarbaar, als je kijkt naar de bochten. Een bocht naar rechts rijdt je vaak in de binnenbocht. Een bocht linksom kun je zien als eentje in de buitenbocht.   Maar heel logisch is het niet eigenlijk, want een kortere draaicirkel is handig voor zowel links- als rechtsom.
 
Vraag; ik vind dat ik krap zit; er zitten twee blokken schuim rechts en links op schouderhoogte met klittenband, die heb ik verwijderd, is dit prima?
Die kun je verwijderen.  Ze zijn voor je schouders en zijn in verschillende maten te koop.  Niet noodzakelijk, wel makkelijk om je bovenlichaam stabiel te houden in bochten.

Vraag; wat hebben jullie aan boord? Tel? Waar? Navigatie? Waar? Nog meer gadgets?

Plakset, pompje, een tijd een noodverbandtrommel met inhoud, reserveband. Telefoon of tomtom met klittenband op de rechter wielkast. Met schuimkap soms echter niet lekker zichtbaar.

Vraag; waarom is de romp aan de binnenkant niet geschilderd? Gewichtsbesparing?
Geen idee, zou zomaar kunnen dat het gewoon meer werk was.

Voor nu even genoeg, alvast dank voor jullie tijd..

Ohja, even nog 10km gefietst in de omgeving als beloning na het schoonmaken.

Mochten jullie toevallig weten wie een (vorige) eigenaar van Quest 107 is geweest dan kom ik graag in contact..
Je zou even kunnen kijken of je in de velomobiel rijderslijst een naam tegenkomt.
Edit: gedaan, dat is iemand met de naam Harco en die vind je hier op facebook.


Grtz Richard
Groeten van een naamgenoot terug Smile

Helemaal vergeten; er zitten veel gaten in de bodem. Een aantal wordt gebruikt om bij het frame te komen. Een aantal andere lijkt willekeurig. Hoe maak ik dit dicht. Dit is nu gedaan middels ducctape..

Ducttape. Gewoon zo laten anders. Zouden die gaten misschien een soort van afwaterfunctie kunnen hebben?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Richard107


Berichten in dit topic
Gaten in bodem Quest - door Richard107 - 13-Oct-2025, 07:52 PM
RE: Gaten in bodem Quest - door Willeke_IGKT - 13-Oct-2025, 08:37 PM
RE: Gaten in bodem Quest - door Richard107 - 13-Oct-2025, 09:33 PM
RE: Gaten in bodem Quest - door ZoefZoef - 13-Oct-2025, 09:56 PM
RE: Gaten in bodem Quest - door Gideonaut - 13-Oct-2025, 10:27 PM
RE: Gaten in bodem Quest - door Jeroen S - 14-Oct-2025, 08:01 AM
RE: Gaten in bodem Quest - door Willeke_IGKT - 14-Oct-2025, 10:24 AM
RE: Gaten in bodem Quest - door TimSch - 14-Oct-2025, 10:54 AM
RE: Gaten in bodem Quest - door Hardloper - 14-Oct-2025, 11:15 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Medeliggers onderweg
Die hoge Trikes ...Wim -de roetsende — 05:19 PM
Mijn CHR Carbon High Racer
"M5 heeft nog...Wim -de roetsende — 05:11 PM
Milan 4.2
Jaaaaa, dit is cool,...Arend-Jan — 02:55 PM
wat ze zeggen
Vanochtend kwam een ...De tovenaar — 12:59 PM
Medeliggers onderweg
Die hoge Trikes ho...SnoekL#35 — 12:51 PM
Banden, banden en nog eens banden
Regelmatig van kant ...LigfietsWilsum — 12:48 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
... omdat ik er acht...datakneder — 12:09 PM
Banden, banden en nog eens banden
Toch even dit plaatj...TimSch — 11:57 AM
wat ze zeggen
Ik moest nog wel e...Hardloper — 10:50 AM
Mijn CHR Carbon High Racer
"M5 heeft nog e...liggende daan — 10:43 AM
wat ze zeggen
Ik hoorde laatst ee...Arend-Jan — 07:39 AM
wat ze zeggen
"bent u atleet?...365cycle — 01:43 AM
Milan 4.2
Het is een enorme kl...Jeroen S — 11:26 PM
Milan 4.2
Update bij de buren ...Arend-Jan — 10:35 PM
Medeliggers onderweg
M'n vrouw wilde ook ...Jeroen S — 10:33 PM
Challenge Fujin eerste generatie: risico
Er zijn ook wel ande...Jeroen S — 10:32 PM
wat ze zeggen
Op de vraag of die e...Jeroen S — 10:22 PM