10 uren geleden
Haha, zo krijgen we toch een beetje autoposting
Citroen HY en Mehari zijn cool, altijd leuk om onderweg tegen te komen want van beide zijn er niet heel veel in NL.
Wat betreft de aandrijflijn van de Buick zou ik in fietspraat kunnen zeggen dat de eerste versnelling zo ligt gaat en ik in de zwaarste versnelling genoeg kracht overheb dat ik aan de achterkant een groter tandblad kan steken, dat zou over het geheel een rustiger rijgedrag en een hogere topsnelheid op moeten leveren, dat word veel gedaan bij Amerikaans auto's.
De carburatie nonsense zal ik jullie de details van besparen maar in het kort hoe ik ineens m'n velmobiel budget wegblaas; de spruitstukken zijn zo zeldzaam, Als je die wilt en je hebt het geld op voorraad als je ze tegenkomt dan koop je ze. Anders kan je weer vijf jaar ebay en forums campen om uberhaubt een set te vinden en dan hopen dat dat ze niet gebroken zijn (die zijn het nooit waard, koop dat niet) er is niet eens echt inflatie in de prijs, ze zijn gewoon nooit te koop. En carburateurs zijn gewoon duur, in dit geval zijn er orgineel refurbished, orgineel repro of een doorontwikkelde repro (die heb ik), die zijn allemaal zo'n €500,-/stuk, plus filters en pakkingen en kleinmateriaal, dus ja... -_-
Yup! Alleen is er wel een fijne lijn want iets maar een keer orgineel, daarom hou ik niet van nieuwe dingen want het eerste krasje is altijd het ergst
dat is wel iets persoonlijks trouwens want sommige mensen zetten de zaag in alles. Heb je de Tango zelf opgebouwd dat je hem liever niet omgebouwd wil zien of is ie nog te goed orgineel?
Ja idd, Ik heb in het verleden wel eens een cruiser voor m'n neefje opgeknapt en eentje in jaren 20 boardtrack race motor stijl gedaan die een hele tijd in een tattoo winkel heeft gestaan, maar ik ben 1,82m dus een standaard model cruiser pas ik niet eens fatsoenlijk op. Basman hebben een groter frame dus qua maat veel beter maar het zal nooit een praktische fiets worden. Ik hou het bij m'n transport fiets want die is gemaakt om dingen mee te slepen

Wat betreft de aandrijflijn van de Buick zou ik in fietspraat kunnen zeggen dat de eerste versnelling zo ligt gaat en ik in de zwaarste versnelling genoeg kracht overheb dat ik aan de achterkant een groter tandblad kan steken, dat zou over het geheel een rustiger rijgedrag en een hogere topsnelheid op moeten leveren, dat word veel gedaan bij Amerikaans auto's.
De carburatie nonsense zal ik jullie de details van besparen maar in het kort hoe ik ineens m'n velmobiel budget wegblaas; de spruitstukken zijn zo zeldzaam, Als je die wilt en je hebt het geld op voorraad als je ze tegenkomt dan koop je ze. Anders kan je weer vijf jaar ebay en forums campen om uberhaubt een set te vinden en dan hopen dat dat ze niet gebroken zijn (die zijn het nooit waard, koop dat niet) er is niet eens echt inflatie in de prijs, ze zijn gewoon nooit te koop. En carburateurs zijn gewoon duur, in dit geval zijn er orgineel refurbished, orgineel repro of een doorontwikkelde repro (die heb ik), die zijn allemaal zo'n €500,-/stuk, plus filters en pakkingen en kleinmateriaal, dus ja... -_-
(11-Oct-2025, 10:23 AM)Gideonaut schreef: Ik heb niks met autos maar custom dingen maken is gewoon leuk
Yup! Alleen is er wel een fijne lijn want iets maar een keer orgineel, daarom hou ik niet van nieuwe dingen want het eerste krasje is altijd het ergst

(11-Oct-2025, 10:41 AM)Jeroen S schreef: Cruisers zijn er vooral voor de looks, vooral die extra lage, daar heb ik nog nooit iemand serieus op zien fietsn.
Op zich kun je in die richting met fietsen ook wel een hoop leuks.
Ja idd, Ik heb in het verleden wel eens een cruiser voor m'n neefje opgeknapt en eentje in jaren 20 boardtrack race motor stijl gedaan die een hele tijd in een tattoo winkel heeft gestaan, maar ik ben 1,82m dus een standaard model cruiser pas ik niet eens fatsoenlijk op. Basman hebben een groter frame dus qua maat veel beter maar het zal nooit een praktische fiets worden. Ik hou het bij m'n transport fiets want die is gemaakt om dingen mee te slepen

'Ik had een Corvette moeten kopen'
Vlechtje als er weer eens iets overkookt of niet wil starten
Vlechtje als er weer eens iets overkookt of niet wil starten