(, 09:24 PM)TimSch schreef:(, 09:07 PM)Hardloper schreef:(, 07:20 PM)LigfietsWilsum schreef: https://sporthive.com/sessions/11429714
61.453 km/h!!
Ongelofelijk
13 graden, en een stevige zuidoosten wind.
Ik was ook in de buurt, maar dan op het water. Vandaag van Enkhuizen naar Ketelhaven gevaren. Best wel koud vanuit mijn perspectief.
Maar als we naar de snelheden kijken van de Tuna's 2 & 4, die zijn vind ik ook niet mis. Wetende dat plek 1 en wellicht ook plek 3 een kleine Snoek zal zijn.
Laten we dan ook plek 6 even noemen: dik onder een uur, nog geen anderhalve minuut van het podium van Snoekjes en een Tuna.....In een Quest!!!
Dat vind ik oprecht indrukwekkend!
Dank!
Van tevoren had ik inderdaad een aantal doelen in gedachten:
-De voornaamste, zoals die Schotse coach van Wim aangeeft, sneller zijn dan vorig jaar. Dat leek te moeten kunnen door dit jaar keurig om alle verkeersmeubilair heen te rijden i.p.v. eroverheen...
-Als het even kan winnen in de niet-carbon-cocon-categorie. Dat leek vooraf ook goed te doen, competitie met een Nazca Pioneer op Marathons (hulde aan Lionel, hij heeft gewoon tweemaal zo lang hard gewerkt als de andere deelnemers!) moet oude dame Quifje wel aankunnen. Echter, ook de topic starter, aka één van de aanstormende talenten had zich een glasvezelquest aangemeten i.p.v. de opmerkelijk snelle gele Hurricane die ik in Ter Apel had gezien. Daar moet dus toch nog voor gewerkt worden...
-En, als alles meezit: finishen rond, of, bij voorkeur, net onder het uur. En ja, als dan toch alles maar moet meezitten (er was ons een droge weg beloofd) dan ook maar het risico genomen om voorbandjes te monteren met de lekbestendigheid van nat papier in plaats van de normale CCU's. Dat in combinatie met de aero spiegelkapjes waarin Bianca voor mijn verjaardag had voorzien gaf ook zeker de extra moraal van 'er alles aan gedaan hebben' (OK, alles behalve het hogere lexanknippen of carbonbeeldhouwen...).
Over meezitten gesproken: halverwege de heenweg dook Boyd plotseling op in mijn spiegel. Gelukkig kon ik nadat hij was gepasseerd ("woesjh") psychologisch even aanhaken en hem niet al te snel laten weglopen. Na het keerpunt was ik hem wel kwijt en ging de focus op hartslag (een vermogensmeter heb ik niet) rond 155 houden en maar zien wat dat oplevert, tot ergens ver voor mij in de lange bocht naar Lelystad een ongeïdentificeerde rode stip ("URFO") aan de horizon opdook. Tergend langzaam kwam die stip dichterbij... hmmm.... lijkt wel een rode Snoek... wie? Boyd? Boyd!!! Dat was wel een doelwit waarvoor het hoofd het nog even kon winnen van de benen... dus Boyd, dank voor het jezelf opblazen op de heenweg, voor jezelf echt geen goed idee maar mij heb je er zeker een dienst mee bewezen

Ere wie ere toekomt: Als ik Arend-Jan goed heb begrepen had hij gemiddeld veertig watt (!!) meer getrapt dan vorig jaar. Zo'n stap vooruit ga ik zeker niet meer zetten (en de helft ervan ook niet). Dus als ik volgend jaar toch weer sneller wil zijn, en Boyd niet (weer) kan inhuren als haas... lonkt een (nog) snellere velomobiel toch ook wel. Maar ja, Quifje is een fantastische toerfiets en levert heel veel positieve reacties op op straat, die gaat zeker niet weg. En het schuurtje heeft helaas geen plek meer voor nog een velomobiel, tenzij ik ga stapelen... euh, keuzes, keuzes.
Ach, voorlopig even nagenieten...
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Airborne Manhattan Project - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje'