7 uren geleden
(7 uren geleden)Tijanus schreef: -Als het even kan winnen in de niet-carbon-cocon-categorie. Dat leek vooraf ook goed te doen, competitie met een Nazca Pioneer op Marathons (hulde aan Lionel, hij heeft gewoon tweemaal zo lang hard gewerkt als de andere deelnemers!) moet oude dame Quifje wel aankunnen. Echter, ook de topic starter, aka één van de aanstormende talenten had zich een glasvezelquest aangemeten i.p.v. de opmerkelijk snelle gele Hurricane die ik in Ter Apel had gezien. Daar moet dus toch nog voor gewerkt worden...
Aangezien ik van plan ben volgend jaar ook in een snelle rood-zwarte fiets te rijden (want die heb je blijkbaar nodig om in de top3 te eindigen

Na een maand van diverse onderhoudsklussen (compleet nieuwe elektra, verstevigde wielkasten, bagagevakken voorin en nog wat willekeurige dingen) had ik 'm afgelopen woensdag nét op tijd weer in elkaar. Het geheel was nog wat zwaarder dan vorig jaar geworden. Volgende keer ga ik ook zorgen dat daadwerkelijk alle kampeerspullen van de zaterdag-zondag overnachting achter blijven op de parkeerplaats - er schoven nog wat dingen naar voren halverwege de race.

Na afloop nog even wezen buurten bij ICB om vervolgens nog de 110km naar huis te rijden. Helaas viel om 45km voor het einde de accu uit. Ik wist van afgelopen winter dat deze accu niet heel erg goed meer was, dus afgelopen dinsdag nog twee nieuwe accu's besteld. Die lagen vanochtend in de brievenbus, net te laat voor dit weekend..
Langs een pikdonkere N351 met reservelampjes rijden met vrij weinig zicht om 2300 uur 's avonds was toch wel spannend, zeker na zo'n intensieve dag. Uiteindelijk net 1 minuut voor middernacht thuis, met 220km op de teller.
Ik heb er weer van genoten en kijk weer uit naar de volgende editie!