(10 uren geleden)Hoekie schreef: Hoekie denkt hardop: Arend-Jan heeft toch een dashcam? Gaat hij daar iets mee doen dat we (een stuk) mogen mee beleven?
Ow! Ja, dat is ook zo

Ik zal eens kijken of het de moeite waard is.
De beelden van de achterste cam zijn bijzonder saai, want die heeft de binnenkant van de staartpunt gefilmd

(10 uren geleden)LigfietsWilsum schreef:(, 10:10 PM)Arend-Jan schreef: .... En voor het team van velomobiel.nl voor hun fantastische fiets en de speciale racekap die ze speciaal voor mij op zondag naar de start kwamen brengen!
Vertel, vertel, vertel!
Wat had je voor moois mee?
Op de foto op hun site kan je de kap goed zien: https://velomobiel.nl/nieuws/147/arend-j...snoek.html
![[Afbeelding: ajsnoek.jpeg]](https://velomobiel.nl/images/464/ajsnoek.jpeg)
Ze hebben deze voor Mathias gemaakt. En nu ik regelmatig het podium haal wilden ze er ook wel eentje voor mij maken. Maar bel ze vooral, de hebben de mal, kunnen er meer maken

Hij is sneller dan de toerkap, want hij is lager, smaller, heeft geen verstelbaar vizier maar een vast ruitje dat iets vlakker ligt en geen zijruitjes. Dus echt alleen voor wedstrijdgebruik.
(8 uren geleden)Wim -de roetsende schreef:(10 uren geleden)LigfietsWilsum schreef: Vertel, vertel, vertel!
Wat had je voor moois mee?
Als je FaceBook hebt. Deze: https://www.facebook.com/photo?fbid=1221...7278573602
De staart heeft iets weg van de staart van een Distance.
Hmmmz ik was hier al bang voor.
Ik heb die vorm een jaar geleden al getekend. Maar ja, dat gelooft nu natuurlijk geen hond meer

Ik heb ermee op Aldenhoven getest, en bij 60 per uur leverde het een besparing van 1,0 hele watts op.
Gemiddeld vermogen gemeten over 2 hele rondes (~5km) bij constante snelheid (na 1 niet-gemeten-ronde om eerst van 0-60 te accelereren), met/zonder punt scheelde 1 Watt. Oftewel: ruis. Een zucht wind heeft meer invloed, dus het is eigenlijk alleen goed als gespreksonderwerp, voor intimidatie of als psychologische 'Schwanzerlängerung' zoals onze oosterburen dergelijke aankleefdelen noemen. Maar dat moet je niet verder vertellen, want dan werkt de intimidatie niet meer.
Op die foto is ook te zien dat ik LEL zonder koplamp reed. Dit omdat ik diezelfde dag in Aldenhoven heb gemeten dat een paar stroken tape over de dikke, uitstekende Lupine heen bij 60 een besparing van 13 Watt opleverde. Dus je kan kiezen: geen koplamp, of 13 staartpunten eraan plakken

(7 uren geleden)Tijanus schreef: Ere wie ere toekomt: Als ik Arend-Jan goed heb begrepen had hij gemiddeld veertig watt (!!) meer getrapt dan vorig jaar.

Vorig jaar had ik 240 gemiddeld (linkje, alleen zichtbaar voor mensen die me volgen), dit jaar 284 (linkje).
En dat had ik zelf ook echt niet verwacht. Ik heb eerder wel zulk vermogen getrapt over zo'n tijd, maar dat was bijna 10 jaar geleden (op de racefiets, nooit eerder op een ligfiets). Dus ik ben supertrots op dit resultaat

Niet iedere woonwerkrit op hetzelfde (stevige) tempo rijden maar veel meer variëren en ook wat intervallen en sprints trainen blijkt toch echt te helpen.
Dat Ymte later zei dat hij dacht misschien 2x zo oud te zijn als ik vind ik ook een heel fraai compliment. Als 41-jarige ben ik nu eindelijk blij met wat ik lang mijn babyface noemde