(, 02:32 PM)ZoefZoef schreef: Te felle verlichting op fietsen stoort me mateloos. Dat mag, zeker op fietspaden, van mij best een stukje minder. Vaak stralen die gemotoriseerde fietsen en fatbikers dermate veel licht uit dat ik niet mee kan zien wat rer nou achter ze rijdt. Het is een grote lichtvlek die ze uitstralen en ik vind afstand inschatten er ook lastiger door. Prima als je zichtbaar wil zijn, maar niet voor de tegemoetkomende fietser die daar recht in kijkt.Even mijn standpunt verduidelijken.
Vind dus dat de anwb een puntje heeft hier.
Ik vind dat JIJ een puntje hebt. Wij, als fietsers, kunnen hierover klagen en het onderling proberen te verbeteren. Als de Fietsersbond hiermee zou komen zou het ook een ander verhaal zijn. De ANWB is geen fietsersbond meer, ze houden zich veel teveel bezig met dingen die anti-fietser zijn. Na klachten over verblindende automobilisten komen zij met verblindende fietsers. Het is een afleidingsmanoeuvre, en niet hun eerste.
(overigens wel goed om mee te nemen: wij zitten als ligfietsers duidelijk lager. Kinderen worden dus verblind, op m'n MTB heb ik van medefietsers duidelijk minder last. Van auto's... niet)
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.