(, 11:32 AM)Tijanus schreef: PS:Is wel een leuke uitdaging om uit te zoeken. Ik denk namelijk dat een goedkope vermogensmeter produceren vooral in een foutgevoelige vermogensmeter gaat resulteren, en dus in een onbetrouwbare E-bike. Als er een manier is om géén E-bikes te verkopen is het wel een E-bike maken waarvan de ondersteuning bij het minste of geringste wegvalt.
Iets in mij zegt dat een vermogensmeter die een foutmarge van 10 of 20% mag hebben (voor een e-bike) en in grote aantallen wordt geproduceerd voor de gehele e-bike markt een heel ander prijskaartje kan hebben dan een SRM, Stages of Assioma-setje.
Nu ik er zo eens over nadenk vermoed ik eigenlijk dat als dat goedkoop betrouwbaar gerealiseerd zou kunnen worden de meeste (niet D, maar wel B- en C-) E-bike merken die keuze gemaakt zouden hebben, niet alleen de toppers. De Strömer die ik hier had reageerde namelijk op trapkracht en reed daardoor heel natuurlijk, heel prettig. Je kon er ~48 km/h mee als je flink trapte, maar je kon 'm ook gewoon met de trappers doseren en zo naast iemand blijven rijden. De bakfiets met Bafang set is flink sterker, maar gooit gewoon de beuk erin zodra de trappers bewegen, en eigenlijk rijdt dat helemaal niet fijn.
Nu is er wel een club geweest die goedkope powermeters hebben geprobeerd te maken, maar dat is om andere redenen geen groot succes geworden
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.