6 uren geleden
Toen de E bikes net opkwamen ging het nog wel eens mis omdat die wel erg plotseling gas gaven. Dat lijkt inmiddels wel verholpen.
De Giant die ik op het werk tot mijn beschikking heb, heeft ook een soort van vermogensmeter. Maar volgens mij gooit die de trapsnelheid en vermogen door elkaar. Kom ik de hoek om en val je pal tegen de wind even stil in een wat zware versnelling doet ie bijna niks op standje automatisch. Ondanks dat je hard trapt. Idem bij hard trappen op het iets te steile voetgangersbruggetje. Zet je hem in zijn 2 en ga je heel snel trappen, doet ie heel hard zijn best. Je kan dan op het scherm zien dat hij veel balkjes levert. Het ligt er dus niet aan dat de motor het bij een gering aantal omwentelingen niet kwijt kan.
Overigens heeft dat ding een Bosch motor die zonder accu wel heel erg zwaar gaat. Je trapt je rot. Alleen al om dat te overwinnen is veel power nodig. Inmiddels is de accu wat oud aan het worden, dus de werkelijke actieradius is beperkt. Op Eco modus doet ie wel iets, maar het ding is verder zo inefficient dat ik betwijfel wat er minder energie vraagt, die E bike plus een beetje motor of mijn 30 jaar oude hybride met redelijk licht lopende bandjes.
De Giant die ik op het werk tot mijn beschikking heb, heeft ook een soort van vermogensmeter. Maar volgens mij gooit die de trapsnelheid en vermogen door elkaar. Kom ik de hoek om en val je pal tegen de wind even stil in een wat zware versnelling doet ie bijna niks op standje automatisch. Ondanks dat je hard trapt. Idem bij hard trappen op het iets te steile voetgangersbruggetje. Zet je hem in zijn 2 en ga je heel snel trappen, doet ie heel hard zijn best. Je kan dan op het scherm zien dat hij veel balkjes levert. Het ligt er dus niet aan dat de motor het bij een gering aantal omwentelingen niet kwijt kan.
Overigens heeft dat ding een Bosch motor die zonder accu wel heel erg zwaar gaat. Je trapt je rot. Alleen al om dat te overwinnen is veel power nodig. Inmiddels is de accu wat oud aan het worden, dus de werkelijke actieradius is beperkt. Op Eco modus doet ie wel iets, maar het ding is verder zo inefficient dat ik betwijfel wat er minder energie vraagt, die E bike plus een beetje motor of mijn 30 jaar oude hybride met redelijk licht lopende bandjes.


