2 uren geleden
(4 uren geleden)365cycle schreef:(6 uren geleden)benparke schreef: Ik wacht nog steeds op iemand die het scharnier van de WAW kopieert. Ik vind het de meest esthetische scharnieroptie. De vraag is echter of het de zware motorkap van de Bülk in de wind kan houden. Ik denk ook dat een grote instap iets is wat elk model zou moeten hebben. Niet alle rijders zijn jong en doen dagelijks aan yoga om in en uit een kleine instap te kunnen klimmen.Niet alle rijders moeten in alle modellen kunnen. De instap van de Tuna is voor mij echt perfect, beter dan de korte kap van de Milan Mk6 want ik kan m'n armen er makkelijk uit steken indien nodig.
Hoe werkt het WAW scharnier? En is de kap daarbij ook makkelijk te verwijderen? Dat vond ik het zwakste punt van de QV en het sterkste punt van de Milan/Bülk: als je op de kop landt, zelfs wanneer dat in een sloot of op een andere manier onder water is, trek je de scharnierkabel er met speels gemak uit. Zelfs een volle toerkap is dan perfect in te zetten om mee af te zetten tegen een drassige bodem.
(5 uren geleden)Gideonaut schreef: Gekke vraag misschien maar waarom zijn openslaande kappen populairder dan schuivende kappen? Zou een kap op linear rails niet praktischer zijn? Zoals die fighter jets in Star Wars bijvoorbeeld?Dat lijkt me vooral een zware constructie. De Super Mango (van Piet Kunis) heeft wat dat soort dingen betreft de mooiste constructie als je het mij vraagt. Google maar eens.
Het scharniert aan de steel van de spiegels. Ik ben verbaasd hoeveel mensen er niet bekend mee zijn. Het is een interessante oplossing. Ik heb geprobeerd er snel een video van te vinden, maar dat lukte niet. Misschien kijk ik er later nog eens naar. Op dit moment ben ik bezig met het voorbereiden van een grote bestelling.

