Die motor heb ik al ingebouwd, in 2019 toen ik hartritmestoornissen erbij kreeg. Een legale 25 km/u versie, helpt prima bij optrekken en hellingen rijden.
Ik heb er nooit bij stilgestaan dat ik er eentje nodig zou hebben, maar de keuze tussen minder fietsen naar het werk of een aanpassing maken aan de fiets zodat ik me minder zou moeten inspannen was vlug gemaakt........
Dus investeerde ik in een Bafang middenmotor. Die na mijn 77.000 "bio" kilometers nu ook al ruim 47.000 km braaf zijn diensten vervuld. Ben ik nog steeds blij mee, voor mij was en is de velomobiel al lang een prima alternatief voor de auto!
Zodoende kon ik mijn dagelijkse 72 km blijven fietsen, en was mijn vrouw ook een stuk geruster, iedereen tevreden, een win-win situatie!
Ik volg wel mee met de Katanga Velion, zo'n snelle legale fiets lijkt me ook wel wat.......Dat is echt in de buurt van een 2de auto, zeker in Noorwegen waar de gemiddelde snelheid van een auto in onze woonstreek zelden boven de 50 km/u gemiddeld uitkomt.....
Ik heb er nooit bij stilgestaan dat ik er eentje nodig zou hebben, maar de keuze tussen minder fietsen naar het werk of een aanpassing maken aan de fiets zodat ik me minder zou moeten inspannen was vlug gemaakt........
Dus investeerde ik in een Bafang middenmotor. Die na mijn 77.000 "bio" kilometers nu ook al ruim 47.000 km braaf zijn diensten vervuld. Ben ik nog steeds blij mee, voor mij was en is de velomobiel al lang een prima alternatief voor de auto!
Zodoende kon ik mijn dagelijkse 72 km blijven fietsen, en was mijn vrouw ook een stuk geruster, iedereen tevreden, een win-win situatie!
Ik volg wel mee met de Katanga Velion, zo'n snelle legale fiets lijkt me ook wel wat.......Dat is echt in de buurt van een 2de auto, zeker in Noorwegen waar de gemiddelde snelheid van een auto in onze woonstreek zelden boven de 50 km/u gemiddeld uitkomt.....
Huidige fietsen: Trek Emonda, Surly Midnight Special, Batavus Professional 1978, Quattrovelo 42

