2 uren geleden
Eerste vraag is wat wil je, alleen je zelf van A naar B brengen, of je inrichten op een leven waar niet nog ergens een auto klaarstaat, maar alles wat zoal nodig is met een ligfiets / velomobiel wil vervoeren, en dan is er een groot verschil of je in de stad of het platteland woont.
Dan nog, hoe in de winter?
In de afgelopen jaren heb ik gezien, dat veel mogelijk is, maar ook steeds weer problemen en toch de auto weer nodig is, die slogan, auto vervangen wordt veel te makkelijk in de mond genomen, het is de vraag of dat met een 250 watt motortje mogelijk is, je sleept ook meer gewicht mee, dus netto heb je helemaal geen 250 w ter beschikking, je mag blij zijn met 200w netto.
Dan de vraag, of je met een velomobiel een en ander wil gaan vervoeren, je banden, kettingen, tandwielen remmen, moet gaan vervangen, wat meer gewicht tot gevolg heeft en van de 200 watt je weer een x aantal watts kunt wegstepen.
Mijn ervaring is, of het één of het ander, ik heb jaren op een fiets v 20 kg en 250 w mijn boodschappen gedaan, maar sinds ik ligfiets, kwam ik er al snel achter dat 250 w weinig is.
Dan nog, hoe in de winter?
In de afgelopen jaren heb ik gezien, dat veel mogelijk is, maar ook steeds weer problemen en toch de auto weer nodig is, die slogan, auto vervangen wordt veel te makkelijk in de mond genomen, het is de vraag of dat met een 250 watt motortje mogelijk is, je sleept ook meer gewicht mee, dus netto heb je helemaal geen 250 w ter beschikking, je mag blij zijn met 200w netto.
Dan de vraag, of je met een velomobiel een en ander wil gaan vervoeren, je banden, kettingen, tandwielen remmen, moet gaan vervangen, wat meer gewicht tot gevolg heeft en van de 200 watt je weer een x aantal watts kunt wegstepen.
Mijn ervaring is, of het één of het ander, ik heb jaren op een fiets v 20 kg en 250 w mijn boodschappen gedaan, maar sinds ik ligfiets, kwam ik er al snel achter dat 250 w weinig is.

