2 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 2 uren geleden door Willeke_IGKT.)
(3 uren geleden)blokdoorn schreef: Het is heel erg gezond om elke dag fysiek moe te worden, een velomobiel geeft je zonder ondersteuning al een efficiëntie die geregeld tot onveilige snelheden leidt, dus ik zie ondersteuning op vlak hollands terrein als een heilloze weg tenzij je door fysieke beperkingen anders helemaal niet meer kunt fietsen (maar dat geldt maar voor een heel kleine groep mensen). Kinderen, boodschappen, afgelegen platteland (voorzieningen op 10km enkele reis), ov, allemaal prima te doen met de door spierkracht aangedreven fiets.
Kijk naar mijn situatie, ik ben gezond maar niet sterk. 30 km/u is voor mij in een 30 kg fiets wel de top en dat zijn fietsen met weinig bagage ruimte. 20 km/u kruissnelheid als top voor langere afstanden.
Als ik een grotere fiets wil, of een aanhanger, om meer te kunnen vervoeren wordt die meteen zwaarder en dus langzamer.
Er staat een e-Orca op Marktplaats die 50 kg is en Orca's zijn niet efficiënt dus ondersteuning is wel noodzakelijk voor mensen met mijn kracht.
Eenvoudig weg zeggen dat ondersteuning niet nodig is is kort door de bocht.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct - Whike - Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing,