Peiling: Wel of geen ondersteuning. Mocht de wetgeving je vrij laten.
Ja, tot 45km/u.
25.00%
4 25.00%
Ja, tot 25km/u.
0%
0 0%
Nee
75.00%
12 75.00%
Totaal aantal stemmen: 16 100%
* U hebt op deze optie gestemd. [Resultaten weergeven]

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mocht het legaal zijn, zou jij een hulp motor in je VM plaatsen?
(2 uren geleden)blokdoorn schreef: Gelukkig rijden er weinig ouderen op speedpedelec zoals een stromer, dan zouden er nog veel meer ongelukken gebeuren. M.a.w. niet bepaald een representatief voorbeeld,
De Strömer is ook een tijd verkocht als gewone E-bike. Als je een beetje zoekt op Marktplaats vind je ze nog wel, 25 km/h ondersteuning en zonder kenteken. Ze zijn niet zo populair, want hoewel de motor op de sticker na identiek is zijn ze niet makkelijk op te voeren (de beperking zit in de controller, niet in de motor, dus zolang die Strömer weet dat hij een gewone E-bike is is 25 de max).
Die fietsen waren duur, maar rijden heel erg goed. Ze zijn uit de markt geprijsd doordat er steeds goedkopere rommel onder kwam.

(2 uren geleden)blokdoorn schreef: op lage snelheid maakt hoog gewicht een fiets slecht hanteerbaar
Daarmee zou je dan zeggen dat een crossmotor ook per definitie slecht hanteerbaar is. Dat zijn juist de fijnste gooi- en smijtmotortjes die er zijn.

(2 uren geleden)blokdoorn schreef: Je aanname onder je aannamesverwijten is dat ik veronderstel dat iedereen altijd elke dag volledig gaat fietsen. Bij grotere afstanden zie ik meer in echt fietsen naar een station en de trein nemen, waar je ook nog kunt werken, een boek lezen of leren schaken of zoiets. Denk je dat dit gezonder en bovendien veiliger is dan een ondersteunde velomobiel met hoge snelheden.
Ik doe geen aanname, ik geef een voorbeeld wat vaak voorkomt en waarin jouw generalisatie mank gaat. Grote afstanden via het OV kan inderdaad prima, mits je veel tijd hebt en/of naast een station woont én werkt.

(2 uren geleden)blokdoorn schreef: Overigens, mensen zijn het door overschot aan comfort totaal ontwend, maar echt iedere gezonde persoon kan 2x10-15km echt fietsen en daartussen werken,
Eens

(2 uren geleden)blokdoorn schreef:  en dat zal de eerste weken wat conditieopbouw met zich meebrengen, maar is echt geen zware training en dat zou de obesitasepidemie ook tot stilstand brengen.
Ook eens, maar 29 km met de Quest viel mij in het begin echt zwaar. Het is niet alleen de conditie, maar ook de weg zoeken/vinden, weten wat je mee moet nemen, "ga ik wel op tijd komen", een platte band oplossen. Ik heb meerdere mensen uit de auto aan de (E-)fiets geholpen, en juist op dat gebied merk ik dat tips van een ervaren fietser het leven een stuk makkelijker maken. Gewoon een keer meefietsen doet ook al een hoop.

(2 uren geleden)blokdoorn schreef: Zolang je beroep het niet vereist en je bereid bent e.a. wat anders in te richten, dan heb je ook met kinderen op het platteland echt geen auto of ondersteuning nodig en brengen beiden meer na- dan voordelen met zich mee.
Eens, maar de sleutel zit wel in dat eerste. Je moet het heel graag willen.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT

Berichten in dit topic
RE: Mocht het legaal zijn, zou jij een hulp motor in je VM plaatsen? - door 365cycle - 1 uur geleden

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: ekleiberg, 3 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Waar zijn de tweedehandse M9's en W9's?
365cycle — 01:51 PM
Kilometer topic
Gisteren de 12.000 k...Roepers — 01:12 PM
Mocht het legaal zijn, zou jij een hulp...
Gelukkig rijden ...365cycle — 01:00 PM
Beetje onorigineel k...Tijanus — 12:41 PM
Het vergt inderdaad ...blokdoorn — 12:08 PM
Meelscheppen tegen koude handen.
Vraag me af of die...365cycle — 11:45 AM
De Waterlandse Liggers
Dat is zeker een moo...365cycle — 11:42 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Het opvouwbare wan...365cycle — 11:18 AM
De advertentie tit...LigfietsWilsum — 11:10 AM
Ik vind dat een aant...365cycle — 11:02 AM
De advertentie titel...ZoefZoef — 11:00 AM
Scherpe prijs, a...Hardloper — 09:50 AM
Later stuurde ...Hardloper — 09:35 AM
Da's balen. Heren ...Niels van der Wal — 09:25 AM
Scherpe prijs, al ...LigfietsWilsum — 08:55 AM