Jep, wij mensen zijn gewoon te zwak.
Laat die EPO-infused-appelstroop maar komen!
De hpv's (Human Powered Vliegtuigen) waarmee succesvol gevlogen is zijn allemaal heel fragiel en enorm gevoelig voor wind (en traag!) juist omdat ze maximaal geoptimaliseerd zijn op lift/drag rendement en minimale parasitaire verliezen. Die optimalisatie resulteert altijd in enorme vleugels (qua oppervlak en spanwijdte) en grote, langzaam draaiende propellers. Maar bij wind tegen betekent dat je lage airspeed dan een negatieve groundspeed oplevert (je vliegt dan dus achteruit, vanaf de grond gezien).
Ik schreef al dat ze traag zijn, de meeste vlogen 17-25 km/h, je kan dus beter gaan fietsen
Ik heb een poosje met RC vliegtuigen gespeeld, en met STOL-modellen en elektro-zwevers kan je bij stevige wind ook 'achteruit-vliegen'.
Laat die EPO-infused-appelstroop maar komen!

De hpv's (Human Powered Vliegtuigen) waarmee succesvol gevlogen is zijn allemaal heel fragiel en enorm gevoelig voor wind (en traag!) juist omdat ze maximaal geoptimaliseerd zijn op lift/drag rendement en minimale parasitaire verliezen. Die optimalisatie resulteert altijd in enorme vleugels (qua oppervlak en spanwijdte) en grote, langzaam draaiende propellers. Maar bij wind tegen betekent dat je lage airspeed dan een negatieve groundspeed oplevert (je vliegt dan dus achteruit, vanaf de grond gezien).
Ik schreef al dat ze traag zijn, de meeste vlogen 17-25 km/h, je kan dus beter gaan fietsen

Ik heb een poosje met RC vliegtuigen gespeeld, en met STOL-modellen en elektro-zwevers kan je bij stevige wind ook 'achteruit-vliegen'.

