1 uur geleden
(5 uren geleden)Wim -de roetsende schreef:(10 uren geleden)ZoefZoef schreef: Mijn hartslag, zo rond de 135-145 als ik dat check op de hometrainer op een rustig tempo voorafgaand aan de oefeningen zelf.
Ik vind het bizar hoog, maar weet nou niet of ik me zorgen moet maken eigenlijk? Het heeft er alle schijn van dat dat mn normale hartslag ongeveer is.
Je bedoelt dus je 'normale' hartslag bij lichte inspanning?
Wat is je hartslag in rust?
Kun je weten door gewoon een minuutje je pols te voelen.
Normale hartslag na lichte inspanning inderdaad.
Lichte inspanning als in: na net 2km naar de sportschool te hebben gefietst op een soepel rijdende normale fiets en op de hometrainer gewoon op standje zeer licht met een rpm van rond de 65-7
Hoogste wat ik geconstateerd heb sinds ik erop let was 157 maar toen had ik kennelijk toch wat onder de leden, wat zich onder andere ook uitte in de urine en de ontlasting. Niks mee gedaan, maar Googlen leverde symptomen op van een ontstoken galblaas toen. Tja, geen huisarts.
Overigens, qua overgewicht. Ik kamp ook weleens met een paar kilo tegeel en op een gegeven moment begreep ik wel waar dat vandaan kwam: suiker in voedsel. Een pak melk werd op een gegeven moment even duur als een pak afgeprijsde vruchtenyogurt of vla dus de ging rustig een liter daarvan naar binnen elke dag. En toen ontdekte ik dus hoeveel suiker daarin zit.. dat zijn heeel wat suikerklontjes teveel. Meer en meer fabrieksspul eten maakt het er ook lang niet altijd gezonder op.