, 08:07 PM
(, 08:42 AM)Jeroen S schreef: Met iets langere boutjes en kleine onderleg ringetjes past een bredere ketting misschien ook wel tussen de plaatjes. Het eraf lopen komt waarschijnlijk omdat de ketting dan anders beweegt als het tandwiel. Kan ook zijn dat ie gewoon te slap hangt, zat er ook iets van een veer in die Kettingspanner? Die ben je nu dan kwijt, dat lijkt me niet ideaal. Al weet ik niet hoe die achteras en kettingloop eruit ziet.Dat armpje van die kettingspanner was eigenlijk te kort waardoor hij tegen de aandrijfnaaf stoot, vandaag heb ik een nieuwe lange arm gemaakt met 2 kogelkoppen, die arm moet onder de aandrijfnaaf door, en dan aan de anderekant door de kettingrol die ik gemaakt heb, de aandrijfketting omhoog drukken, dat ziet er nu goed uit, ik moet alleen nog twee geschikte veren vinden, dat is een beter systeem, want nu kan ik de veerspanning instellen.
Probleem is dat ik weinig ruimte heb, doordat ik de stoel lager heb gezet, als je begint denkje dat er ruimte genoeg is, maar nu moet ik zoeken naar ruimte.