, 09:44 PM
(, 09:36 PM)tiemen schreef: Er zijn (oudere) Flevobikes die nog bandenmaat ETRTO 451 (=diameter) hebben, de banden zijn erg zeldzaam.
Je kunt beter 406 hebben, die zijn genoeg in verschillende soorten en merken verkrijgbaar.
Over banden gesproken, ik heb op de Flevo nu 40-406 Schwable Green Marathon, dat is wat breeder dan dat er normaal op zit en ze hebben een wat grover profiel. Ik dacht dat dat wel handig is aangezien ik ook met slecht weer fiets. Maar ik merk dat als ik over richels van 30 bij 30 tegels rij (vrij normaal fietspad), dat de wielen gaan sporen in de richels. Dat brengt een raar gevoel in de Flevobike, alsof er een wiel wegglijdt.
Anyway, ik zit er over te denken toch weer wat smallere banden te namen 35-406 ofzo.
Kwam dit verhaal ook nog tegen: https://ligfietsers.nl/thread-1784-post-31921.html
Over de trapas:
Op mijn FlevoBike zit een kunststof trapas houder en op mijn FlevoRacer zit een metalen variant.
Beiden werken prima.
Veel plezier met het leren fietsen op de Flevo! Niet te lang blijven proberen; als je het zat bent gewoon de volgende dag weer ervoor gaan. En vooral kijken waar je naartoe wilt.
Je bedoelt een andere 20" bandenmaat: de 20" ertro 438 variant. Die wil je niet meer hebben onder je flevobike, want een bandje ervoor kopen is uitgesloten. Simpelweg niet te krijgen.