8 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 8 uren geleden door Wim -de roetsende.)
(, 09:17 PM)TimSch schreef: En toen ik begin dit jaar voorreed bij de Noordelijke Velomobiel Tocht werd ik er door Veloquest achteraf ook al op gewezen dat ik na elke bocht de boel uit elkaar trok door te hard weg te rijden. Die had ik ook al onthouden voor de 28e.
Het wordt een mooie tocht en met Willeke en Richard dus in de spiegels lukt het me vast om me in te houden
Dit is inderdaad de beste tip voor een voorrijder.
Na iedere bocht, kruispunt, stijging, daling en verandering in de route moet je heel rustig optrekken.
Een lange rij heeft 'het veereffect'. De voorste rijders rijden met 2 vingers in de neus en de achtersten rijden zich soms het snot voor de ogen.
Voor alle anderen:
Ik heb bij OBT's, in Utrecht en bij de jubileumtocht van velomobiel.nl soms gaten dichtgereden met snelheden boven de 40km/u.
Ook die gaten dichtrijden moeten vooral de snelle rijders eigenlijk rustig en geleidelijk doen, zodat de rijders achter hen mee kunnen komen.
Ik probeer altijd de gaten voor en achter mij even groot te houden. Dan zorg je voor verbinding in de rij. Ga je als een gek aansluiten, dan ontstaat er juist achter jou weer een gat.
Thys 209 Rowingbike - M5 CHR - DF 282 - DFxl 137 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike