3 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 3 uren geleden door 365cycle.
Edit Reason: skodalink
)
(28-Nov-2025, 12:11 PM)Dharm2004 schreef: Gefeliciteerd, wat ik cool vind is dat je geen remparachute nodig heb, gewoon de kap open doen en dan slinkt je snelheid al ;-)Dat valt denk ik nog wel tegen, vooral qua stabiliteit. Heb het getest!
Lang geleden ging ik met mijn gezin en QV+ op pad ging naar Frankrijk. De fiets stond op de dakdragers op onze toen nieuwe auto - ik had mijn fijne, grote Peugeot net ingeruild op een Skoda CitiGo, een model wat de gemiddelde autoliefhebber wegluis zou noemen. Ik fietste veel meer en wilde dat zo houden, dus die grote, luxe snelwegcruiser was gewoon niet meer nodig.
We zaten op de snelweg (lekker tempootje erin, 110 km/h op de teller) toen er een motorrijder naast ons bleef rijden, mijn aandacht trok en naar boven aan het wijzen was.
Ik dacht "Ja, velomobiel, ik weet het - kijk nou maar voor je", en wuifde hem weg, maar nadat hij hoofdschuddend verder reed bekroop me toch het gevoel dat er misschien iets los zat ofzo. De auto voelde ook gewoon een beetje wiebelig, wat gevoelig voor wind ofzo.
Bij de eerstvolgende afslag dus maar even van de snelweg af, uitgestapt, en... de kap stond open

Nadat ik 'm dicht geklapt had, en gefixeerd met tie-wraps, voelde de auto ook direct beter
En ze zijn best stevig, er was niets stuk of krom.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.