2 uren geleden
(5 uren geleden)Wim -de roetsende schreef: Je zegt dat we er "met wat moeite" allemaal kunnen komen. Dit weerspreek ik zeer stellig.
Ik kan naar mijzelf niet verantwoorden dat ik 340km met een auto + aanhanger ga rijden om een OBT te fietsen.
Ook ben ik niet in staat om dit fietsend in 3 dagen te doen. Dus "met wat moeite" geldt zeker niet voor iedereen.
Er is een groot verschil tussen iets kunnen of iets willen. Ik denk dat ook jij, als je dat écht zou willen, ook naar Groningen zou kunnen fietsen (op jouw tempo, al zou je er verschillende dagen over doen). Ik zou het ook wel kunnen, maar ik had gewoon geen zin om 300km in de vrieskou te fietsen om een recreatieve tocht te gaan rijden. Toen ik nog een Alleweder had, fietste ik daar ook mee naar oa Dronten voor de OB in de kou, en dat vond ik destijds helemaal niet erg.
Nu dus wel, en daar zal vast de leeftijd voor iets tussenzitten. Moest de OB hartje zomer worden gereden, zou ik wél mee hebben gereden dit jaar, dat geef ik eerlijk toe. Ik ben altijd met de vm naar de OB gereden en zo hoort het ook, vind ik persoonlijk. En net als jij ga ik ook niet 600km met de auto + aanhangwagen rijden voor een "tochtje" van 65km, al is dat hoofdzakelijk vanwege het milieu-aspect bij mij (tijd heb ik nu genoeg, sinds ik gestopt ben met werken).
Maar ieder moet het maar voor zichzelf uitmaken, leven en laten leven zeg maar
Hase Kettwiesel (2004) - Rans Stratus XP - Raptobike Lowracer - Rans Zenetik Pro - Rans Alterra 29 - Hase Kettwiesel (2020) - Azub Tricon GR - Snoek L #35