04-Jan-2026, 10:12 PM
(04-Jan-2026, 04:57 PM)Twinbike schreef: Bedankt voor de tip! Er zit nu een Schwalbe durano voorband op en Continental speed contact achterband op.
Als ze vervangen moeten worden ga ik de Ccu zeker proberen.
Je achterband noemen we hier 'CCS', en is ietwat impopulair omdat de grip op nat wegdek zeer veel lager is dan bij droog wegdek. Even mee oppassen dus (een glijdend achtewiel op een ligfiets is wel wat linker dan op een racefiets). Voor wie slechts bij mooi weer fietst is het een prima bandje (al kun je dan ook wel voor iets snellers opteren).
(04-Jan-2026, 07:35 PM)melle z schreef:(04-Jan-2026, 02:50 PM)Hardloper schreef: Veiligheid voor alles.Voor wat het waard is: daar ben ik het fundamenteel mee oneens.
Tsja, voor zover ik weet is deze gevleugelde uitdrukking ontstaan in de (zware) industrie om de eeuwige drang naar winstmaximalisatie te beteugelen. Dat lijkt me zeer zinnig. In het maatschappelijk debat lijkt het tegenwoordig wel te worden gebezigd als 'angst is de beste raadgever'. Dat vind ik ook, op zijn best, zorgwekkend.
Terug naar het fietsen: Deze meneer verdient zijn geld kennelijk met stoere filmpjes van snelle afdalingen (het zou zo in het subject fast TV kunnen), en zou m.i. wel iets sterker risicomijdend gedrag mogen vertonen. Je kunt teveel toegeven aan die drang naar snelheid...
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Airborne Manhattan Project - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje'